Sweden Hotels Gala 2015 - nomineringar Årets Miljöprestation 2015

De flesta hotell i Sverige i dag jobbar miljömedvetet för att bidra till ett mer hållbart samhälle, alla är dock inte miljömärkta. Flera av hotellen i Sweden Hotels är miljömärkta med antingen Svanen eller Green Key. Vi delar ut Årets Miljöprestation för att uppmärksamma vikten av ett långsiktigt miljöengagemang och hoppas därmed att fler hotell skall få upp ögonen för en officiell certifiering. Nominerade hotell finns i Ytterjärna, Kungälv, Karlstad och Linköping.

Att arbeta miljömedvetet i dagens Sverige är en förutsättning för att driva alla sorters företag. Många av hotellen inom kedjan jobbar aktivt för ett mer hållbart samhälle och för att minska sin klimatpåverkan. Det finns till och med ett hotell inom Sweden Hotels, Hotell Höga Kusten, som har ett eget vindkraftverk i direkt anslutning till sitt hotell.

Priset Årets Miljöprestation delas ut årligen för att motivera hotellen att jobba aktivt och systematiskt med sitt miljöengagemang.

Nominerade hotell:

- Hotell Kulturhuset Sweden Hotels, Ytterjärna

- Hotell Fars Hatt Sweden Hotels, Kungälv

- Hotel Savoy Sweden Hotels, Karlstad

- Stångå Hotell Sweden Hotels, Linköping

Vem som vinner Årets Miljöprestation 2015 avslöjas under Sweden Hotels Gala 2015, som går av stapeln på Skara Stadshotell/Rosers Hotell & Event, söndag 6 september 2015. Pressrelease går ut så fort som möjligt därefter.