Sweden Hotels Gala 2015 - nomineringar Sociala Medier 2015

Priset "Sociala Medier 2015" tilldelas det hotell som lyckats bäst i sin satsning på sociala medier. Nominerade hotell finns på följande orter: Höga Kusten, Katrineholm, Simrishamn och Västervik.

Varje år delar Sweden Hotels ut priser till hotell och personer inom kedjan baserat på olika kriterier, genomgång av bokningskanaler, recensionssajter, gästenkäter, omröstning bland stammisar, osv. I år delar hotellkedjan ut 12 priser. Priset "Sociala Medier 2015" tillfaller det hotell som bäst lyckats i sin satsning på sociala medier, och baseras på hotellets aktiva närvaro på Facebook, Instagram, Twitter och Google+.

Följande hotell är nominerade:

- Hotell Höga Kusten Sweden Hotels i Sandöverken

- Hotel Statt Sweden Hotels i Katrineholm

- Hotel Svea Sweden Hotels i Simrishamn

- Centralhotellet Sweden Hotels i Västervik

Vinnare avslöjas under Sweden Hotels Gala 2015, som går av stapeln på Skara Stadshotell/Rosers Hotell & Event, söndag 6 september 2015. Pressrelease går ut så fort som möjligt därefter.