Sweden Hotels Gala 2015 - nomineringar Årets Rookie 2015

Varje år uppmuntrar vi nyblivna Sweden Hotels genom att utse Årets Rookie. Priset går till ett hotell som visat framfötterna och som nyttjar alla de verktyg kedjan erbjuder för att förbättra lönsamheten. Nominerade hotell finns i Örnsköldsvik, Skara, Kvänum och Motala.

Nya hotell inom Sweden Hotels har en hel verktygslåda full med tjänster som kan nyttjas för att göra det egna hotellet mer lönsamt. Det rör sig om allt från inköpsavtal för att minska kostnaderna till bokningskanaler för att få fler gäster. Dessutom arrangeras utbildningar för att utveckla medarbetarna och hotellen uppmuntras att använda varumärket för att skapa trygghet och igenkänning hos potentiella gäster. Naturligtvis måste man även ta hand om sina stammisar, och därför är aktivitetsnivån i Sweden Hotels lojalitetsprogram Gästklubben av avgörande betydelse för hotellets lönsamhet.

Till priset Årets Rookie kan endast hotell som gått med i kedjan under det senaste året komma ifråga.

Nominerade hotell:

- Skara Stadshotell/Rosers Hotell & Event Sweden Hotels, Skara

- Hotell Nostalgi City Sweden Hotels, Motala

- Hotell Focus Sweden Hotels, Örnsköldsvik

- Lumber & Karle Sweden Hotels, Kvänum

Vem som vinner Årets Rookie 2015 avslöjas under Sweden Hotels Gala 2015, som går av stapeln på Skara Stadshotell/Rosers Hotell & Event, söndag 6 september 2015. Pressrelease går ut så fort som möjligt därefter.