European Edtech Map har redan vid lansering över 1000 edtechföretag listade.

Lansering: Redan över 1000 edtechföretag på Europas första edtechkarta

Nu lanseras en europeisk edtechkarta: the European Edtech Map, som vid lansering redan har över 1000 edtechbolag registrerade. Syftet med kartan är att skapa en översikt över det dynamiska europeiska landskapet av edtechbolag, en marknad som är under stark utveckling.

"Vårt uppdrag är att stödja tillväxten av den europeiska Edtech-sektorn och att stärka det paneuropeiska Edtech-ekosystemet." Beth Havinga, VD för European Edtech Alliance.

“Kartan kommer vara ett kraftfullt verktyg för att presentera den snabbväxande europeiska edtechmarknaden på. Den kommer att användas av investerare, inköpare, media, beslutsfattare inom EU och lokala myndigheter.” Svenia Busson, första ordförande i European Edtech Alliance.

Den europeiska edtechkartan kommer göra det lättare för både nystartade företag och etablerade företag att hitta varandra för eventuella partnerskap eller för att analysera marknaden och konkurrensen. Över tusen företag är redan listade nu vid lansering, men fler väntas tillkomma i snabb takt.

Idag råder det brist på kunskap om edtechbranschen och tanken med kartan är också att visa på hur branschen ser ut, vilka möjligheter som finns och de utmaningar många edtechföretag står inför för att kunna utveckla de allra bästa lösningarna för utbildning och livslångt lärande.

”Vi hoppas att kartan ska ge en tydligare bild av den europeiska edtechmarknaden och en gemensam grund att utgå från i dialoger och samtal. Vi behöver bygga kunskap bland användare, intressenter och beslutsfattare för att skapa bättre förutsättningar för innovation och utveckling ” Jannie Jeppesen, andra ordförande i European Edtech Alliance och vd Sweden Edtech Industry.

Om kartan

The European Edtech Map är en karta över edtechföretag som har huvudkontor i något av våra europeiska länder. Den syftar till att ge en översikt över edtechmarknaden i Europa för att göra det möjligt att hitta tjänster, företag för potentiella investeringar eller företag att benchmarka mot, beroende på vem du är. Edtechföretag som är medlemmar i någon av organisationerna som ingår i European Edtech Alliances ges möjlighet att lägga till mer information om sina olika erbjudanden på kartan.

>> Ta mig till den europeiska Edtechkartan

>> Är du ett europeiskt Edtechföretag? Vill du synas på kartan? Fyll i detta formulär på engelska.

>> Om European Edtech Alliance