Teknikprodukter väljer Regnskogen i stället för Black Friday

En helt vanlig fredag med ordinarie priser

Den senaste veckan har vi alla blivit fullkomligt översköljda av erbjudanden och rabatter. Alla med syfte att få oss att konsumera mer som privatpersoner eller handla mer av våra leverantörer i arbetslivet. Här på Teknikprodukter tar vi dock Black Friday med ro. I stället jobbar vi på precis som vanligt med att hitta långsiktigt hållbara och energieffektiva lösningar åt våra kunder.

För att ändå utnyttja "spektaklet" till något positivt har Teknikprodukter i stället valt att donera 5 % av vår omsättning under Black Friday till Världsnaturfondens arbete för att bevara regnskogen. Vi tycker helt enkelt att detta är ett bättre sätt att använda våra pengar i stället för att uppmuntra till onödig köphysteri.

Här kan du läsa mer om hur vi alla kan bidra till att rädda världens regnskogar.

Det innebär att ni även idag får betala ordinarie pris för det ni beställer av oss. Däremot lovar vi att vi gör vårt allra bästa för att leverera största möjliga värde - och det gör vi varje dag, året om.

På Teknikprodukter är vi väldigt stolta över våra småländska rötter. Att hushålla med resurser och ändå få ut bästa möjliga resultat ligger inbäddat i vårt DNA. Vi tror att en del av den hållbarhetsresa vi alla måste göra ligger i just det tankesättet. Alla vi inom industrin måste jobba smartare, effektivare och energisnålare.

Ordet Hållbarhet används i många olika sammanhang nuförtiden. För oss kan det betyda många saker. Till exempel pålitlig kvalitet, minskad miljöpåverkan, låg energiförbrukning, eller på annat sätt en bra lösning som helt enkelt håller i längden. Som er leverantör finns det säkert förändringar vi kan göra för att hjälpa er i omställningen mot en mer hållbar framtid. Om det sedan innebär att vi minskar på transporter, hittar miljövänliga material eller bidrar till energieffektivisering återstår att se.

Givetvis är även Teknikprodukter ett vinstdrivande företag med en ägare som vill se avkastning och ökad omsättning. Vår ambition är dock att lyckas med detta genom att leverera bra tekniska lösningar som håller i längden och som kan bidra till en mer hållbar värld. Vi arbetar även långsiktigt och målmedvetet med att minska de klimatavtryck vår egen verksamhet orsakar.

Det är min förhoppning att alla ni som läser våra nyheter håller med om att detta är ett bättre sätt att uppmärksamma Black Friday och att några av er gör gemensam sak med oss.

Med vänliga hälsningar,

Verkställande Direktör