Gå direkt till innehåll
Urban Italian Group kammar hem förstaplats för Skandinaviens bästa veganska pizza!

Pressmeddelande -

Tryffle Jammin’, den prisbelönta veganska pizzan skapad av den skickliga pizzaiolon Mirko Masucci på restaurang Florentine, har erövrat förstaplatsen i kategorin Plant Based Pizza Chef på Skandinaviens största pizzatävling.

Denna seger är inte bara en bekräftelse på Mirkos talang utan också ett tecken på det engagemang för att erbjuda sina gäster unika och välsmakande alternativ. Med en innovativ smakprofil och enastående kvalitet har Tryffle Jammin' etablerat sig som en ledande aktör inom vegansk pizzakonst.

Vi vill även påminna om att Tryffle Jammin' alltid har varit tillgänglig för beställning på alla Florentine & Basta restauranger, vilket ger gästerna möjlighet att njuta av denna prisbelönta smakupplevelse när som helst.

Regioner

Vi är Urban Italian Group, en restauranggrupp förankrad i den rika traditionen av italiensk matkultur. Med stolthet representerar vi Florentine- och Basta restaurangerna, där varje trattoria är en unik skapelse. Det är inte bara en plats att äta utan också en berättelse om gemenskap och tradition. Vårt mål är att skapa en andra hem för våra gäster, där de kan känna sig välkomna och omhändertagna. Vi strävar alltid efter att överträffa våra gästers förväntningar och erbjuda upplevelser som är minnesvärda och unika.

Trattorian Florentine har idag en etablerat närvaro i Stockholm, Sverige och snart också i Marbella, Spanien.

Restaurang Basta har idag en etablerat närvaro i flera städer: Stockholm, Gävle, Falun, Borlänge, Sundsvall, Östersund, Umeå och snart också i Örebro.

Emma Broberg

Presskontakt Marketing Manager PR, marketing & collaborations. Linkedin
Brazer Bozlak

Presskontakt CEO Organisation & establishment. Linkedin

Creators of Basta & Florentine

Urban Italian Group, UIG, är en snabbväxande restauranggrupp som har etablerat sig i åtta städer nationellt och internationellt sedan 2017. Med över 400 medarbetare sträcker sig gruppens verksamhet från den spanska solkusten i Marbella till den norrländska staden Umeå i Sverige.

Idag representerar UIG stolt Florentine- och Basta-restaurangerna, vilka är förankrade i den rika traditionen av italiensk matkultur. Varje trattoria strävar efter att berätta en unik historia och skapa en atmosfär som blir ett andra hem för människorna i kvarteret.

Florentine har för närvarande etablerat sig i Stockholm och Marbella. Restaurang Basta har också etablerat sig i flera svenska städer, inklusive Stockholm, Gävle, Falun, Borlänge, Sundsvall, Östersund, Umeå och snart även i Örebro.

Urban Italian Group