Välkommen till Vinden

Vinden - möjligheternas mötesrum

Tre trappor upp i den charmiga huvudbyggnaden finner du en unik yta under taknocken. Här strålar solljuset in genom de tretton takfönstren och skapar en inbjudande atmosfär med massor av rymd och stilren design som får fantasin att flöda.

Vår Gård har sedan pandemin startade utvecklat och förnyat verksamheten för att möta nya behov och förändringar. En del i förnyelsen blev att skapa en annorlunda och flexibel mötesyta för alla typer av tillställningar. Övervåningen som tidigare bestod av en mängd små mötesrum för grupparbeten vid konferenser och utbildning blåstes ut och har fått en öppen och ljus planlösning med modern teknik.

Kadi Upmark, VD på Vår Gård berättar om hur tankarna går för den nya mötesytan.

- Vi står inför en ny verklighet och ser nya behov hos våra gäster. Vi vill mötas, men vi vill göra det på ett tryggt och säkert sätt. Vi har fördelen att kunna erbjuda stora luftiga ytor med flexibla lösningar och att bygga om övervåningen blev en naturlig del i det steget. Vi kallar den Vinden och här är det bara fantasin som sätter stopp.

Vindens första uppdrag blev en lyxloppis som nyligen anordnades under höstlovet. Här kunde lokala besökare shoppa med goda avstånd och trevliga samtal. Framöver hoppas Vår Gård på att få se allt från privata tillställningar och högtider till kreativa möten och utställningar i den välkomnande lokalen. Har du en idé så har Vår Gård en plats under taknocken. Vår Gård på ditt vis.

I vacker skärgårdsmiljö endast 15 minuter från Stockholm ligger prisade hotell- och konferensanläggningen Vår Gård Saltsjöbaden. En plats för möten mellan människor med fokus på hållbara upplevelser. Här finns en lång historia, där vackra miljöer, storslagen konst och kulinariska matupplevelser följt med genom åren. Läs mer på www.vargard.se.