Fira alla hjärtans dag med Jolie Fleur!

På lördag är det alla hjärtans dag, och vad passar bättre än att bjuda den du älskar på middag för att visa din uppskattning? Inspirerade av kärlekens stad Paris och våra franska ekologiska viner Jolie Fleur Corbières och Jolie Fleur Sauvignon Blanc Organic föreslår vi att du låter måltiden gå i franska toner med till exempel ostron följt av rosastekt anka.

Jolie Fleur, eller ”vacker blomma” som namnet betyder på svenska, är en serie ekologiska viner som inspirerats av doften från de blommor som omger ekologiska vingårdar. Blommorna fyller flera funktioner - att attrahera pollinerande insekter som bin och fjärilar, men också för att skapa biologisk mångfald samt fungera som mätare för vilka insekter och eventuella angrepp som finns i vingården.

Namn: Jolie Fleur Sauvignon Blanc Organic 2013

Artikelnummer: 2091

Var: Systembolagets butiker

Jolie Fleur Sauvignon Blanc Organic 2013 är ett vitt ekologiskt vin från Loire i västra Frankrike. Vinet är som namnet antyder gjort enbart av druvsorten Sauvignon Blanc, en druva vars tydligt aromatiska och friska profil blivit väldigt populär bland svenska konsumenter.

Jolie Fleur Sauvignon Blanc Organic har druvtypiskt aromatisk doft av krusbär, citrus, svartvinbärsblad, passionsfrukt och mineral. Smaken är frisk, fräsch och aromatiskt med druvtypiska toner av krusbär, citrus, svarta vinbärsblad, passionsfrukt och mineral. Serveras med fördel till chèvre chaud, ceviche, Brassoucade (grillade blåmusslor), ljummen biffsallad, quiche lorraine, vänner & mingel.

Namn: Jolie Fleur Corbières

Artikelnummer: 78330

Var: Fråga i din butik eller beställ i Systembolagets beställningssortiment

Jolie Fleuer Corbières har en generös doft av mörka bär, örter, kryddor och svarta oliver. Smaken är fyllig och mjuk, packad med solmogna bär, örter och kryddiga medelhavstoner. Serveras med fördel till grillade grönsaker, tapenade, helstekt kotlettrad, kyckling, bönor, charkuteritallrikar, vänner & mingel.

Psssst...

Jolie Fleur Corbières har fått fina betyg i pressen! Vad sägs om;