​Socialentreprenörer ger bort julfrid på riktigt

​Socialentreprenörer ger bort julfrid på riktigt

Julklapp till hela svenska folket – yoga. Och redskap för att enkelt göra mer av det som gör att man mår bra. Inför julen stressar de flesta mer än vanligt och förväntningarna är stora. Det är lätt att glömma bort att ta hand om sig själv, vilket också gör att man sedan kan ta hand om sina närmaste och andra. Träningsvanorna läggs ofta åt sidan när man egentligen behöver dem bäst som motvikt till stressen. Yoga är en snabb väg till att må bra. 15 minuter om dagen räcker för att gör stor skillnad, det är faktiskt endast är 1% av vårt dygn.

För att sprida julfrid och få fler att må bra ger Yogobe yoga och pilates gratis till alla, under två veckor inför eller under julen. Man loggar enkelt in och fyller på med vad man behöver och får guidning av de främsta lärarna i Sverige. En av dem, en verklig pionjär inom yoga i Sverige berättar:

Yoga är ett ovärderligt verktyg för att skapa balans i sin träning, i vardagen och i sin relation till sig själv och sina närmaste”, säger Ulrica Norberg klokt.

Kanske yogar man för att minska stress, komma i form eller för att stärka sig själv mentalt. Anledningen spelar ingen roll. Det viktiga är att man mår bra av yoga.

Yoga betyder att föra samman på sanskrit. Kroppen möter sinnet via andetaget som förenar dem, i stunden, i nuet...”, berättar Ulrica vidare.

Yoga för också samman människor. Känner vi frid inombords kan vi sprida det vidare och gemensamt förändra världen till det bättre. I Facebook communityn: #beyoga365 samlas tusentals personer och inspiration till hållbar hälsa och balans i vardagen delas. Med Yogobes guidning hittar fler redskap för att må bra. Tillsammans kan vi vara den förändring vi önskar se i världen.

Att skapa förändring och guida människor mot livsbalans och bättre hälsa är orsaken till att Peter Munteanu och Anna Reynold startade Yogobe.com. Peter hittade yogan efter en svår utbrändhet, Anna efter en bilolycka då hon skadade nacken. Nu vill de hjälpa fler.

Fakta om julklappen

Med kampanjkoden: YOGOJUL kan alla som inte provat Yogobe få sina första 14 dagar helt gratis och du som provat men inte är aktiv medlem just nu har fått ditt konto uppgraderat helt gratis fram till den 25 december. Bara logga in, rulla ut mattan och börja träna.

Alla som redan är betalande medlemmar hos Yogobe får med kampanjkoden 14 dagar gratis att ge till någon vän eller dela med sig av på jobbet, så att vi gemensamt kan sprida yoga och få fler att må bra.

Så inspireras fler

• Bloggen ger inspiration och påfyllning om hälsa, yoga och livsbalans.
  • Idag finns över 350 videos med de främsta instruktörerna inom Yoga och Pilates.
  • Yogobe har på Facebook över 19 000 följare .
  • #beyoga365 är Facebook-community för alla med månadsteman.
  • YOGAMOM365, en sluten Facebook-community för gravida och mammor.
  • Idag når Yogobe över 100 000 människor i månaden med tips och vägledning för att må bra.

Yogans effekter

• Fyller på med energi, minskar stress och ökar fokus och koncentrationsförmåga genom enkla andnings-, avslappnings- och rörelsetekniker.
  • Förbättrar din hållning, muskelstyrka och rörlighet, men kan även påverka vitala inre organ och öka cirkulationen, immunförsvaret och sexlusten.
  • Hjälper dig till ökad självkännedom samt bättre självförtroende och koncentrationsförmåga.
  • Kan motverka utbrändhet och depression.
  • Frigör endorfiner som boostar välbefinnandet samt ökar produktionen av må bra-hormoner som serotonin, dopamin och oxytocin, men minskar nivåerna av stress- hormonet kortisol.
  • Ökar östrogennivåerna och stimulerar produktionen av aminosyran GABA som behövs för att hjärnan skall fungera normalt.

Peter Munteanu, grundare och VD.
Tel: +46 (0) 709 400602.
E-mail: peter@yogobe.com

Anna Reynold, grundare, marknadsföring och kommunikation.
Tel: +46 (0) 730-680103.
E-mail: anna@milk.se