​SOMA - En nyhet inom träning på Yogobe

​SOMA - En nyhet inom träning på Yogobe

Yogobe har på lite mer än ett år vuxit till att bli en ledande aktör i Norden för yoga och träning online. Målet är att med hög kvalitet sprida yoga, träning, hälsa, livsbalans och få fler att må bra. Nu utökas utbudet med Soma - en holistisk träningsform där man fokuserar på kropp, själ och sinne och utför enkla och effektiva övningar som kommer från flera olika discipliner, västerländska och österländska.

Skaparna bakom rörelsekoncepten SomaMove® och SomaMind® är Cecilia Gustafsson och Linus Johansson. Trots att de båda kommer från helt olika läger, Cecilia från det mer mjuka intentions-baserade lägret och Linus från det mer fyrkantiga akademiska lägret, så visade det sig att de uttryckte rörelse på samma sätt men från olika två förklaringsmodeller. Den styrkan förenade dem och i det mötet skapades SomaMove®.

SomaMove® är rörelse och kunskap förenat - en filosofi, en lära och en rörelseform. Ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Rörelserna innehåller kvalitéer som känns animaliska, atletiska, kraftfulla och närvarande. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet.

Genom deras framgångsrika samarbete som snabbt fick stor uppmärksamhet, växte också önskan och behovet av en dynamisk motvikt till SomaMove®. Genom SomaMind® hittade de den perfekta balansen i sitt utbud och sin filosofi - mellan rörelse och stillhet. Move blev deras Yang och Mind blev deras Yin.

SomaMind® ger dig möjligheten att nå en ny nivå av funktionell stillhet. Här kan du, med din andning och närvaro, på ett koncentrerat sätt nå det som vi kallar centrering. Att utöva SomaMind® kommer att ge dig ett lugnt och fokuserat inre. Känslan är stilla, tillbakadragande och lugn.

”Efter en period av testande och reviderande, gjorde vi en ren, tydlig, enkel och effektiv form med övningar som man kan hitta hos flera olika discipliner. Västerländskt som österländskt. Syftet har varit att ge människor en känsla av frihet, centrering och avspändhet på ett tillgängligt och sympatiskt sätt - det som alla vi mår och verkar bäst i.” säger Cecilia Gustafsson.

De både disciplinerna har mottagits mycket väl och det finns numera utbildade instruktörer från norr till söder i Sverige med många hängivna utövare. ”Vi är glada att de som inte har i ett träningscenter på sin ort som erbjuder Soma, eller har svårt att komma iväg hemifrån och träna, (t ex för att man har små barn) nu kan utöva Soma viaYogobe.com - när de vill, var de vill!” avslutar Linus Johansson.

För att läsa mer om Soma, besök yogobe.com/soma/om-soma

För mer information och fler bilder kontakta:
Camilla Bengtsson
Marketing coordinator