Yogobe – ett givande komplement till Vårrusets deltagare

Yogobe – ett givande komplement till Vårrusets deltagare

Vad?
Vårruset är en löpturné och folkfest som arrangeras på 20 destinationer runt om i Sverige. Man kan gå, jogga eller springa 2,5 eller 5 kilometer (och även 10 kilometer i Göteborg) och alla tjejer/kvinnor kan vara med, oavsett träningsbakgrund. Träningsglädjen och en peppande gemenskap är i fokus. Varje lag om sex personer få en picknick-korg vid målet.

När?
2 maj till 9 juni. 21 tillfällen totalt, 20 orter (Stockholm två tillfällen), från Luleå i norr till Malmö i söder. Därtill finns möjlighet att boka digital plats.

Varför?
Vårruset och Yogobe ser sig som ett perfekt komplement till varandra då vi har en gemensam målgrupp och då löpning/promenader är väl lämpade att kombinera med andningsövningar, rörlighetsträning etc, för en hållbar hälsa. På Yogobe har vi bland annat ett löpprogram och yoga- och träningsklasser specifikt framtagna för löpare.

Hur?

Samarbetet innebär:

• Fyra videor från Yogobe, tillgängliga i Vårrusets app: Yoga och pilates som passar exceptionellt bra för löpare, för att stärka kroppen och öka rörligheten, samt andningsövningar som hjälper återhämtningen på traven.

• En digital utmaning på sju dagar som förberedelse inför loppet: Yogobe bjuder på föreläsningar, uppvärmning, stretch, core, styrka samt teknikträning för löpare.
  • Yogobe har även, utifrån vår kunskap inom yoga som komplement till andra träningsformer bidragit med artiklar till Vårrusets app: Andning, prehab för att förebygga skador och yinyoga som komplement till löpning.

För vem?
Alla som är anmälda till Vårruset har tillgång till klasserna, texterna och utmaningen i Vårrusets app.

Citat:
"För att vara stark, frisk och rörlig är det viktigt att komplettera sin löpning med annan träning. Därför är vi så glada för samarbetet mellan Vårruset och Yogobe där vi tillsammans har valt ut videor och övningar inom andning, stabiliseringsträning, yoga och teknikträning som vi vet möter behoven hos våra deltagare. Att samarbetet med Yogobe fortsätter även i år känns både tryggt och kul. // Sanna Nilsson, Marknadsansvarig Vårruset

Företagsbeskrivning:
Yogobe är en digital tjänst inom mental och fysisk hälsa med över 2000 klasser, föreläsningar och övningar inom yoga, träning, meditation, andning, avslappning, fysioterapi, stresshantering, gravid- och mammaträning, personlig utveckling och mycket mer. Tillsammans med ledande lärare, instruktörer och experter i Norden vill vi inspirera till en hälsosam vardag och göra det enkelt att få till sunda rutiner och vanor. Genom vår community, digitala tjänster samt olika engagemang och aktiviteter vill vi bidra till en hållbar samhällsförändring. Läs mer om oss på www.yogobe.com

För mer information om Yogobe, vänligen kontakta:
Peter Munteanu, Grundare och VD, Yogobe
Tel: 0709400602, email: peter@yogobe.com

För mer information om samarbetet med Vårruset, vänligen kontakta:
Joelina Claesson, Head of Operations, Partner- och pressansvarig, Yogobe
Tel: 0736400426, email: joelina@yogobe.com