Sådan fanger dit brand opmærksomheden hos teenagepiger

Hvordan trænger man igennem med sit budskab hos teenagepiger, som bruger 4 timer og 20 minutter om dagen med næsen i mobilen? Og som oveni dette konsumerer indhold på flere devices på samme tid, og derfor har et meget lavt attention span?

Aktivér teenagepigernes livstemaer!

Med Aller Medias omfattende All about Teens-undersøgelse, som er lavet for Vi Unge, identificerede vi 3 livstemaer, som er de områder der fylder mest hos teenagepiger i alderen 12-17 år. Formår du at aktivere disse livstemaer i dit indhold, er der langt større chance for at du fanger deres opmærksomhed.

Identitet

Vejen til voksenlivet kan være en hård omgang, og det kan for mange være en periode, der i høj grad er præget af normer, timing og forventninger, og ikke mindst at passe ind. Vi Unge modtager dagligt 30-50 beskeder og spørgsmål fra unge piger, og størstedelen af disse spørgsmål handler netop om hvad man kan/ikke kan, hvordan man skal agere i en bestemt situation, kærlighed eller livets tungere spørgsmål. Alt hvad der rammer ned i at finde sig selv og navigere i teenagelivets mange første gange. Vedkommende indhold i øjenhøjde er en nøgle til at ramme de unge piger, og tests er et greb, der er yderst populært på Vi Unges platforme.

Samhørighed

Hormonerne ruller derudad, kroppen ændrer sig og humøret svinger fra 0 til 100 på et splitsekund. Mor og far er pinlige og forstår ingenting. Veninder er de bedste og dem der forstår én allerbedst. All about Teens viser, at 58 % af teenagepigerne føler, at de kan tale med deres bedste veninde om alt, mens 22 % siger det samme om deres forældre. De sociale relationer er en vigtig faktor, som er er med til at forme én og vise vejen i identitetsskabelsen, så man kan navigere i teenagelivets op- og nedture. Indhold der netop omhandler relationer, og hvordan man finder rundt i normer, er endnu et greb, der virker godt til de unge piger.

Fremtiden

78 % af teenagepiger mener, at det er vigtigt at klare sig godt i skolen, og 57 % mener, at det er vigtigt at have succes. Fremtiden, både på kort og lang sigt, fylder meget, og ifølge teenagepigerne er skolen netop også en af glæderne ved teenagelivet. Der er stor bevidsthed om, at man selv kan skabe sin egen succes og at man ikke kommer sovende til det. I takt med at fremtiden fylder meget, både i snakke med veninder og familie og i tanker og drømme, er det endnu et vedkommende emne, der er godt at aktivere i sit indhold. Her et eksempel hvor Vi Unge også benytter sig af det sociale medies muligheder for at engagere.

Glem ikke deres teenagepigernes generelle interesseområder

Teenagepigerne har mange interesseområder med Sociale Medier i top. Tal ind til disse interesseområder og kombinér det med sociale medier – så laver du netop indhold, som er vedkommende og i øjenhøjde.

***

Af Marianne Ravn, Senior Strategisk Konsulent, Aller Media A/S. Kontakt mig på: marianne.ravn@aller.com

• Medier, kommunikation

• all about teens