Uusi verkkopalvelu auttaa Suomalaisia yhdistämään lainat

Suomalaisten kotitalouksien velkaantuminen on viime vuosina kiihtynyt. Suurin velka on edelleen asuntolainaan sidottua, mutta myös erilaiset sähköisesti haettavat lainatuotteet ovat tasaisesti kasvattaneet suosiotaan. Puhtaasti kulutukseen otettavat vakuudettomat lainat ovat verrattain nuori ilmiö ja tähän on liittynyt lukuisia lieveilmiöitä.

Tanskalainen Lead Supply on vuodesta 2014 asti auttanut asiakkaitaan löytämään parhaat lainaratkaisut verkossa. Yrityksen tarjoamat ilmaiset lainavertailupalvelut ovat auttaneet yli miljoonaa asiakasta Euroopan laajuisesti. “Olemme kasvaneet voimakkaasti viimeisten muutamien vuosien aikana ja olemme löytäneet Suomesta laajan asiakaskunnan.” kertoo Lead Supplyn toimitusjohtaja Andreas Linde yrityksen kasvusta Suomessa.

Helposti saatavat lainat ovat olleet osalle kuluttajista ongelmallisia, vaikka valtaosa käyttääkin myös vakuudettomia luottoja vastuullisesti. Lead Supplyn uusin palvelu lainakeraaja.fi auttaa suomalaisia, joille on saattanut kertyä huomattava määrä kalliita pienlainoja, yhdistämään lainat yhdeksi edullisemmaksi lainaksi.

Lainojen yhdistäminen on tehty helpoksi

Lainojen yhdistäminen tarkoittaa usean, suhteellisesti pienen lainan yhdistämistä yhdeksi suuremmaksi lainaksi. Tämä tarkoittaa uuden yhdistelylainan ottamista, jolla aiemmat velat maksetaan pois.

Vaikka vanhojen velkojen kuittaaminen uudella lainalla voi kuulostaa hyödyttömältä, on hyvä muistaa, että pikavipeillä ja muilla pienlainoilla on usein huomattavan korkeat lainakustannukset. Lisäksi lainaaja maksaa näitä lainakuluja jokaisesta lainasta erikseen kuukausittain. Yhdistämällä lainat voi kuluttaja saada kaikki tai ainakin suurimman osan lainoistaan saman lainasopimuksen alle.

Uutta suurempaa lainaa on myös helpompi saada edullisemmalla korolla, erityisesti mikäli pienlainat on otettu ennen vuoden 2019 lainalakia, joka rajasi lainojen enimmäiskorot 20%. Todellisuudessa yhdistelylainaa voi saada huomattavasti tätä edullisemmin, riippuen hakijan luottokelpoisuudesta.

“Haluamme paitsi auttaa asiakkaitamme tekemään parempia taloudellisia päätöksiä, myös auttaa niitä joille lainaaminen on jo aiheuttanut ongelmia. Lainakerääjä tekee lainojen yhdistämisestä helppoa ja nopeaa, sillä koko prosessin voi viedä läpi jopa yhdessä päivässä. Tämä on sähköisten lainapalvelujen etu, jonka pioneereja olemme olleet jo vuosien ajan.” päättää toimitusjohtaja Linde.

Lead Supply A/S on tanskalaisten Andreas Linden (CEO) ja Stefan Vinding Olesenin (CPO) vuonna 2014 perustama finanssiteknologiayritys, joka on perustamisestaan lähtien kasvanut voimakkaasti ja toimii nyt lukuisilla markkina-alueilla auttaen kuluttajia löytämään parhaat rahoitusratkaisut.

• Finance