Into the Valley x Discobelle: Jessie Granqvist

Eftersom att Segrén Hedlund brinner för elektronisk musik, gillar de även andra som också brinner för det. Därför har man nu, inför festivalen Into the Valley, gått ihop i ett samarbete med Discobelle, en av de största elektroniska musikbloggarna i Sverige, för att släppa exklusiva mixar med några av festivalens artister. Första artisten att släppa en exklusiv Into the Valley-mix är ingen mindre än dj:n och producenten Jessie Granqvist.

Jessie Granqvists välkända rykte har växt sig starkare i Stockholm de senaste åren. Från att ha spelat på undergroundklubbar, spelar hon idag på några av Stockholms mest populära barer och nattklubbar. I denna exklusiva mix har hon inspirerats utav själva festivalplatsen i Dalhalla och de stora skogarna som omger kalkstensbrottet.

- Jag försökte liksom hitta mystiken i musiken för att skapa ett djup som jag tycker passar de mörka skogarna runt Dalhalla, berättar Jessie Granqvist. Jag såg mig själv stå där på festivalen och spela när jag skapade mixen, fortsätter hon.

Kanske är dennna 58 minuters mix en fingervisning om vad som komma skall när vi får se Jessie Granqvist på Into the Valley. Bara den som är där får veta.

Mixen kan höras på Discobelle eller på Soundcloud