Attraktiv auktorisation

Nyhet   •   Sep 16, 2019 08:30 CEST

Golvbranschens auktorisation underlättar stort för upphandlare, menar Robert Söderkvist, vd och arbetsledare Sehlins Golv, Sundsvall

- Det blir så mycket enklare att upphandla ett golvföretag som har dokumenterad kompetens genom auktorisation. Utbildning, miljötänk och kvalitetskrav finns redan på plats, så många av ”skall-kraven” som upphandlingen ska leva upp till är uppfyllda på förhand, säger Robert Söderkvist, vd på Sehlins Golv. Vi tog en paus på några år men nu är vi auktoriserade igen. Det känns mycket bra.

Sehlins Golv i Sundsvall blev godkända som Auktoriserat Golvföretag vid den externa revisionen i slutet av augusti.

- I konceptet ingår att vi kan kretsloppsmärka alla material vi bygger in i golvkonstruktionen och återvinna installationsspill från plastmatta. Det är inslag som vi märker blir allt viktigare i offentliga upphandlingar.

- Jag menar att ett företag av vår storlek definitivt ska vara med och utveckla branschens kvalitet och status. Auktorisationen är dessutom ett effektivt verktyg för att skapa rutiner, ordning och reda. Förr eller senare leder det till bra ekonomi för företaget, säger Robert Söderkvist.

Kommentarer (0)

Kommentera