Här är de nominerade till Digital PR Awards

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2018 10:00 CET

Äntligen kan vi presentera de nominerade i Digital PR Awards 2017! Juryn har gått igenom över 100 ansökningar och kan nu presentera de tre nominerade företagen i respektive kategori.

Med Digital PR Awards vill vi uppmärksamma de kunder som har förstått vikten av att arbeta med ett effektivt PR-flöde - som dessutom ger resultat. Följande faktorer har legat till grund för bedömningen under nomineringsjuryns arbete:

• Utseende och upplägg på nyhetsrum
  • Bredd och variation av innehåll
  • Engagemang, räckvidd och resultat av PR-aktiviteter

De nominerade företagen kommer nu att synas av en extern jury samt analyseras och utvärderas på den data som finns tillgänglig. Arbetet för att utse vinnarna kommer ta ytterligare någon vecka för att tillslut presenteras den 7 mars på ett event i Stockholm. Alla nominerade har fått en separat inbjudan för detta.

IT & Teknik
Smartphoto Nordic ABLRF KonsultSomfy Sweden AB

Industri & Energi
Green CargoCircle KPower Circle AB

Finans & Tjänstesektor
Ekan ManagementGU VenturesGrant Thornton

Bygg & Fastighet
FastighetsägarnaHumlegården fastigheterBoklok Housing AB

Offentlig sektor & Ideella organisationer
Svenska DownföreningenGöteborgs StadRäddningstjänsten Skåne Nordväst

Kultur, Underhållning & Turism
NoliaBauer Media Group ABWarner Music Sweden

Retail
IKEAPågenBlåkläder

Livsstil, Mat & Dryck
Fashion AvenueDelicatoLöfbergs

Utbildning & Rekrytering
HermodsThorengruppenHögskolan i Gävle

Transport
DEFASwedaviaHallandstrafiken

Stort grattis till alla nominerade!

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR och kommunikation, med över 5000 kunder och 77 000 användare. Den molnbaserade tjänsten innefattar mediebevakning, nyhetsdistribution samt analysverktyg. Företaget grundades 2003 i Stockholm och har idag över 220 anställda på kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, UK och Singapore. Mynewsdesk ägs sedan 2008 av den norska mediegruppen Nhst Media Group AS.

DIGITAL COMMUNICATIONS & PR MADE EASY
Bevaka vad som sägs om ditt varumärke, skapa och publicera dina nyheter, engagera din publik och analysera dina resultat. Besök www.mynewsdesk.com för mer information.

Kommentarer (0)