RMP Musik - legendariska bokningsbolaget är tillbaka med nya krafter

Hej arrangör!

Minns du RMP från -80, -90 och tidigt -00? Bokningsbolaget med Stefan "Guran" Lilja, som erbjöd arrangörer i Sverige och Norge nya artister som Lars Winnerbäck, Staffan Hellstrand, Stefan Sundström, Traste Lindéns Kvintett och även etablerade namn som Kjell Höglund och Johan Johansson. Minnesvärt är också sommaren 1999 och hösten 2000, då genomfördes rosade Sverigeturnén "Bland skurkar, helgon och vanligt folk" med Lars Winnerbäck, Stefan Sundström, Karin Rehnberg, Johan Johansson, Kjell Höglund och Carl-Einar Häckner.

På en ångbåtstur i somras träffade Stefan Lilja den unga men rutinerade artistbokaren Björn "Lycklig" Wallgren, och planerna på ett nytt bokningsbolag startade. Den här gången tillsammans med flera begåvade och rutinerade artister med stor kunskap om den svenska musikbranschen.

RMP Musik AB bildades i augusti 2015 och ägs och drivs av:

Björn Wallgren, Artistbokning och management

Björn har jobbat med artister som Thin Lizzy, Eldkvarn, Attentat, Pugh Rogefeldt, Richie Ramone och Perssons Pack. Han har även ett soloprojekt under namnet Björn Lycklig och medverkade i bandet Generalerna.

Stefan Lilja, Arrangörskontakt

Stefan spelar saxofon sedan åttiotalet och har medverkat i åtskilliga band och skivproduktioner.

Björn Rothstein, Artistbokare

Musiker som jobbat med de flesta i den svenska musikvärlden under sina 40 år som trummis. För att nämna några: Anders F Rönnblom, Lars Winnerbäck, Stefan Sundström, Miklagård och Mr Soul & His Marshmallows.

Johan Johansson

Musiker-musikproducent-festivalarrangör-låtskrivare. Känd som soloartist och från bland annat KSMB, Strindbergs och John Lenin.

Per Granberg

Musiker, skivbolagsägare, ölbryggare och restaurang- och hotelldrivare. Med i legendariska punkbandet Charta 77 som släppt en ny skiva och nu är på Sverigeturné.

RMP Musik erbjuder er artister inom rock, pop, punk, soul och visa.

Gå in på vår Facebooksida och upptäck våra stjärnor.

Vill du boka någon av våra artister? Kontakta oss!

Allt gott,

Björn Wallgren, Stefan Lilja och Björn Rothstein