Travellink Affärsresors hela erbjudande – nu även i mobilen!

Travellink Affärsresor har lanserat en unik nyhet för sina kunder. En helt ny mobilsajt med full tillgång till alla bokningsfunktioner och tjänster utan att behöva ladda ner en app! Sajten passar alla mobiler och surfplattor - utan undantag.

– På Travellink Affärsresor strävar vi alltid efter att erbjuda våra kunder lösningar som förenklar och underlättar i vardagen. Utvecklingen av vår nya mobilsajt är ett led i det arbetet.  Vi vill underlätta för våra resenärer att enkelt och snabbt kunna boka/ändra eller avboka sina resor även då de befinner sig på resande fot. All boknings- och profilinformation synkroniseras mellan de olika bokningskanalerna, mobilt, online och kundservice. Vi märker redan att möjligheten att enkelt och snabbt kunna boka via en smartphone uppskattas av många av våra kunder, säger Jerker Elming, Försäljningschef Norden.

Sajten är byggd i responsiv design vilket gör att innehållet anpassas efter den enhet som används. Alla websidor som presenteras är logiskt uppbyggda och enkla att förstå oavsett enhet. Sajten känner av och anpassar sig efter storleken på användarens skärm utan att man behöver gå till en särskild adress. Logiskt och enkelt, totalt anpassat för den mobila resenären som behöver en lättillgänglig bokningsservice var som helst och när som helst.  www.travellinkcorporate.se

• Semester

• resebranschen
  • resa
  • företagsresor
  • flygresor
  • affärsresor

Travellink är Nordens ledande internetresebyrå med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Travellink har 3 affärsområden; privatresor, affärsresor och konferens & event. Utbudet består av 560 flygbolag, 165.000 hotell och för bil 5000 uthyrningsställen i 80 länder. Travellink ingår i ODIGEO.  År 2011 hade Travellink 830.000 resenärer och försäljningen uppgick till 2,7 miljarder SEK. Travellink bedriver även försäljning av privatresor under varumärket Opodo på den Nordiska och Polska marknaden.