Auroran Herkut on kirja joka, pakataan mukaan Lapin lomalle!

Sirly Schinmann toteuttaa yhdessä Heidi Seikkulan kanssa ruokakirjan, joka kannattaa ottaa mukaan Lapin lomalle. Kirjasta löydät ravintola Aurora Estaten klassikoita, sekä paljon reseptejä eri vuodenajoille. Kirja ihastuttaa visuaalisuudellaan ja kauneudellaan. Auroran Herkut kirjassa tulee näkymään myös naisten itse suunnittelema astiasto suomalaisen yrityksen kanssa, yhteistyö alkaa vuoden vaihteessa.

Poron paisti savustettu omassa savusaunassa. Annos on rakennettu Huffington Postin vierailua varten. Valokuvaaja Tommi Hynynen.

Euroopan parhaaksi uudeksi Boutique hotelliksi valitussa Aurora Estatessa käytetään puhtaita, eettisiä ja satokauden mukaisia raaka-aineita. Ravintolalla on kovat arvostelut ja jo toisena vuotena Huffington post ylisti lautasellaan olevaa taideteosta. Sirlylle tärkeintä on aina ollut maku ja sen jälkeen kauneus. Annokset ovat yksinkertaisia ja helposti toteutettavia myös kotiloissa, johtunee varmasti siitä, että ravintolan keittiö on todella pieni ja siinä saa käyttää mielikuvitustaan mitä listalle voidaan laittaa. Tästä syystä Sirly haastaakin jokaisen kokeilemaan reseptejä ja ottamaan kirjan mukaan lomallensa.

Sokerisuolattua siikaa, piimäcaesar kastiketta, mummonkurkkua, mätiä ja yrttiöljyä. Valokuvaaja Tommi Hynynen

Ystävykset Heidi ja Sirly perustivat yrityksen koska rakastivat alaa. Nyt yhdessä he tekevät kirjan jossa välittyy heidän intohimonsa ruokaan, juomaan ja kauniisiin kattauksiin. Heidillä on aina ollut taito rakentaa näyttäviä kattauksia sekä rakentaa täydellisiä makupareja ruuan ja viinin väliin. Erityisen hyvin Aurora Estaten makuihin sopivat Italiaiset viinit, niinpä talon punaviinksi aikoinaan valikoitui Barolo.

Porofilettä, portviini kastiketta, kurpitsa ja palsternakkaa. Valokuva Tommi Hynynen.

Auroran Herkut on kirja jonka haluat mukaan juhlaan. Lapin lomalle pakataan mukaan kirja jossa on valmiiksi ostoslista reseptejä varten. Harvinaisemmat raaka-aineet voit tilata ennakkoon vaikka lähikauppiaalta ja Kuningasrapu odottaakin sinua tiskillä samalla kun viimeistelet ostokset. Kaupasta voit ostaa valmiiksi fileroidun siian, tai sitten katsoa ohjeet kalan filerointiin kirjasta. Syksyllä otat askeleen metsään, keräät omat marjat ja sienet. Kirjasta löytyy nopeita reseptejä nopeisiin tilanteisiin ja tekniikaltaa hieman haastavampia reseptejä itsensä ylittämiseen.

Kirja valmistetaan ja kuvataan kotona ja mökillä, koska sielä sinäkin nämä annokset valmistat!

Etsimme kirjalle kustantajaa, yhteydenotot sirly@auroraestate.fi.