Vinnerne av Self Service Awards 2013

I kveld kåres vinnerne av Self Service Awards på Cirkus, Kungliga Djurgården i Stockholm. Self Service Awards er en årlig utmerkelse for de bedriftene og organisasjonene som har lyktes best med å utvikle og effektivisere supportarbeidet ved hjelp av ComArounds nettbaserte selvbetjening.

Det deles ut priser i kategoriene Årets nykommer, Årets strategiske support, Årets migrering og Årets Self Service Star.

Vi har gleden av å kunne presentere årets vinner og takker for en fantastisk feiring på Cirkus i kveld.

Årets nykommer

Juryen har kåret vinneren i kategorien ”Årets nykommer” til et selskap som fikk en flygende start med å bruke så vel ComArounds supportguider som sine egne. Man har lykkes å skape en høy tilgjengelighet via selvbetjeningen i en geografisk spredt organisasjon.

Vinneren har en gjennomtenkt strategi for å spre Best practise i organisasjonen og hele tiden øke kunnskapsnivået til alle brukere innen IT og andre viktige områder. Årets nykommer har hatt en unik evne til raskt å ta til seg og utnytte alle mulighetene som ligger i selvbetjeningskonseptet, noe som har ført til et raskt og godt resultat.

Årets nykommer er - Skandiamäklarna

SkandiaMaklarna

Årets strategiske support

Juryen har kåret vinneren i kategorien ”Årets strategiske support” til et selskap som utnytter hele potensialet i ComArounds selvbetjening. Man legger stor vekt på informasjon så vel som opplæring, og brukerne har i dag tilgang til et hundretall tekst- og filmguider som hele tiden slår nye rekorder i antall visninger. En stor lydhørhet mot virksomheten og hva som etterspørres og et stort fokus på å gi video- og filmstøtte har blitt en suksess.

Juryen vil også fremheve betydningen av vinnerens fremgangsrike markedsføring av selvbetjening og den høye bruken av tjenesten, noe som frigjør tid for den manuelle supporten til å hjelpe brukerne med mer kompliserte saker.

Årets vinner har en gjennomtenkt og konsekvent strategi for å tilfredsstille nye behov, noe som sikrer en fortsatt stor nytte for alle brukerne.

Prisen for årets strategiske support går til – Norrbottens Läns Landsting

Norrbottens lans landsting

Årets migrering

Juryen har kåret vinneren i kategorien ”Årets migrering” for et godt utført migreringsarbeid i forbindelse med overgangen til Windows 7, Office 2010 og Outlook 2010. Ved hjelp av selvbetjening gjorde man det enklere for brukerne, som fikk en smidig overgang til den nye plattformen.

Juryen vil spesielt fremheve den høye bruks- og løsningsgraden som kjennetegner årets vinner samt betydningen av selvbetjeningens potensial for å gjøre ting enklere for brukerne ved migrering til nye IT-løsninger. Med fokus på de riktige sakene, slik som støtte for standardarbeidsplassen og migreringsspesifikt innhold, har man klart å oppnå et enestående resultat hos alle berørte kommuner. Årets migrering er et resultat av et vellykket samarbeid mellom flere kommuner og viser styrken til en felles selvbetjening for oppdragsgivere med høye krav.

Prisen for årets migrering går til – Göliska IT

Goliska-IT

Årets Self Service Star

Juryen har kåret vinneren i kategorien ”Årets Self Service Star” til en person som med sin entusiasme, besluttsomhet og sterke drivkraft har utviklet selvbetjeningstjenesten til nye høyder.

Vinneren har et helhetsgrep på brukernes supportbehov og utvikler hele tiden konseptet med kontinuerlige forbedringer. Juryen vil fremheve vinnerens evne til å analysere, strukturere og systematisere samt til å presentere og markedsføre nettbasert selvbetjening på en ypperlig måte.

Vinneren er en lysende stjerne for virksomheten med sin store erfaring og evne til å få andre til å vokse og lykkes.

Årets Self Service Star er Bodil Sommerdahl-Wettervik hos Rikspolisstyrelsen.

Self service star

Hvis du ønsker mer informasjon, kan du gå inn på www.comaround.se/selfserviceawards eller kontakte:

Prosjektleder Self Service Awards 2013, ComAround
E-post: therese.w@comaround.se

• Data, telekom, IT

• self service awards
  • våre kunder

Om oss

ComAround er markedsledende på tjenester for nettbasert selvbetjening. I mer enn tjue år har vi utviklet smarte tjenester som gjør at alle som sitter foran dataskjermen raskt og enkelt kan løse sine problemer online. Bedrifter i over 130 land reduserer supportkostnadene og yter bedre service ved at de døgnet rundt, hele året, bruker ComAround Self Service™. Blant våre kunder finner vi bedrifter som SIDA, Ericsson, Sandvik, Statoil, SEB, Skandia, IKEA samt et hundretall mindre bedrifter.