Gå videre til innhold
Reisebyrået Portal Travel blir en del av Air France KLM sitt «Sustainable Aviation Fuel» program. Bærekraftig flydrivstoff (SAF) er en av de mest effektive måtene å gjøre luftfart mer bærekraftig på.

Pressemelding -

Portal Travel ønsker å gjøre en forskjell for norsk reiseliv sammen med Air France og KLM.

– Å innovere og lede bransjen fremover er en del av vårt DNA. Vi har også merket en økende forespørsel om grønnere alternativer fra våre kunder som har bærekraft høyt på agendaen. Dette må vi lytte til og være med å ta den norske reiselivsnæringen i en mer miljøvennlig retning. Air France og KLMs sitt SAF-program blir en viktig del i denne satsning, og vi håper at også flere norske bedrifter vil følge i våre fotspor, sier Nils Ingebretsen, Administrerende Direktør i Portal Travel.

Air France og KLM ser en økt interesse fra bedrifter i reiselivsbransjen for å bidra til en mer bærekraftig utvikling. Å fly på SAF spiller en viktig rolle for å gjøre flyreiser mer miljøvennlige. I dag er produksjonen svært begrenset og prisen er tre ganger høyere enn fossil flybensin. Ved å øke etterspørselen vil prisen gå ned og bruken øke. Andre viktige muligheter for mer bærekraftige flyreiser er en moderne fly-flåte sammen med optimaliserte flyruter og operativ effektivitet.

«Vi er veldig glade for å ønske Portal Travel velkommen som det første norske reisebyrået som deltar i vårt SAF-program. Mer bruk av SAF er et av de viktigste tiltakene vi kan gjøre for at flyreisene blir mer bærekraftige, at man faser ut fossilt brensel og reduserer CO2-utslippene. I dag er mindre enn en prosent av alt drivstoff som brukes til kommersielle flyvninger bærekraftig. Vi må øke denne prosentandelen for å skape en positiv endring, sier Halvor Gløersen, salgsdirektør i Air France KLM Norge.

Om Portal Travel

Portal Travel – et reisebyrå som håndterer både forretningsreiser og gruppereiser med base i Kristiansand, men med kunder i hele Norge. Omtaler seg selv som en snill rebell som strekker tråden litt lenger for at du skal få reiseopplevelser slik de burde være – nemlig helt uforglemmelige! Med andre ord reisebyrået for bedrifter som vil ha noe litt utenom det vanlige i tillegg til det tradisjonelle.

Om Air France

Siden 1933 har Air France promotert og fremhevet Frankrike over hele verden. Med en aktivitet fordelt på passasjertransport, godstransport og vedlikehold av fly er Air France en stor aktør innen luftfart. Med 200 destinasjoner globalt tilbyr Air France og våre ansatte på daglig basis hver eneste kunde en unik reiseopplevelse. Air France har Paris-Charles de Gaulle som sin HUB og knutepunkt i sitt globale nettverk.

Om KLM Royal Dutch Airlines

I over et århundre har KLM vært en pioner innen flybransjen. KLM er det eldste flyselskapet i verden som fortsatt opererer under sitt opprinnelige navn, og har som mål å være det ledende europeiske flyselskapet innenfor bærekraftig utvikling, effektivitet og gode kundeløsninger. KLM flyr til 160 destinasjoner globalt. KLM Royal Dutch Airlines er en del av Air France–KLM Group. KLM og Air France er medlemmer av den globale SkyTeam Alliance, som har 19 flyselskaper som medlemmer.

For over a century, KLM has been a pioneer in the airline industry. KLM aims to be the leading European network carrier in customer centricity, efficiency and sustainability. The KLM network connects passengers from North Europe via Amsterdam Airport Schiphol to the world's key destinations. KLM Royal Dutch Airlines is part of the Air France–KLM Group. KLM is also a member of the global SkyTeam Alliance, which has 19 member airlines.

Pressekontakt Strategisk markedsføring, branding og PR 0046 76 8787559

Pressekontakt Marknadschef Air France och KLM