Gå videre til innhold
PR Awards’ jurymedlem Ingveig Tveranger:  – Da jeg ikke kunne finne den perfekte jobben, skapte jeg den selv.

Blogginnlegg -

PR Awards’ jurymedlem Ingveig Tveranger: – Da jeg ikke kunne finne den perfekte jobben, skapte jeg den selv.

Mynewsdesk er stolte over å presentere Ingveig Tveranger som en av fem jurymedlemmer i prisutdelingen Nordic PR Awards 2021. Hun er PR- og kommunkasjonseksperten med bred erfaring. Dette gjør henne til den perfekte dommeren i omfanget av nominasjoner prisutdelingen får hvert år. La oss bli litt bedre kjent med Ingveig og karrieren hennes.

Ingveig Tveranger begynte som journalist, hovedsakelig i radio og TV. Etter 15 år fant hun ut at det var på tide med en forandring.

– Jeg har alltid visst at jeg ikke skulle være journalist for alltid, sier Ingveig.

Rundt 2008 bestemte hun seg for å slutte i NRK, til fordel for en karriere som selvstendig kommunikasjonsrådgiver.

Siden da har Ingveig bistått ulike bedrifter og organisasjoner med vekst gjennom effektiv og kreativ kommunikasjon. I over ti år har hun har gitt virksomheter råd vedrørende PR, innholdsproduksjon, krisekommunikasjon og medietrening. Utover dette, var hun også en periode kommunikasjonsansvarlig for det nye universitetssykehuset i Stavanger. Ingveig Tveranger har med andre ord gjort seg kjent i bransjen.

Er det noen områder du spesialiserer deg innen og/eller er spesielt interessert i?
Jeg er det vi kaller en potet, og kan jobbe innen mange forskjellige områder.. Jeg tror det er viktig å ha et generelt overblikk på hva status i bransjen er, samt trender og utvikling.

Hva gjorde at du bestemte deg for å jobbe med PR og kommunikasjon?
Jeg har alltid visst at jeg ikke skulle være journalist for alltid. Derfor begynte jeg å se etter den perfekte jobben. Da jeg ikke kunne finne den, bestemte jeg meg for å skape den selv. Den reisen er så verdifull; bratt læringskurve, tøffe avgjørelser – og viktigst av alt; så mange fantastiske, smarte og begavede mennesker å jobbe med og lære av.

Hva anser du som den viktigste egenskapen for de som jobber med PR og kommunikasjon?
Å stille de riktige spørsmålene, forstå konteksten og å kunne lese og forstå mennesker er viktig, samt det å kunne levere. Få ting gjort.

Hva er dine topp tre ferdigheter?
Mitt aller beste råd er å levere før fristen. Jeg prøver å alltid levere tidligere – det er det beste jeg har tatt med meg fra radio og TV. Det å vite hvordan du skal møte en deadline, igjen og igjen og igjen. Det er også viktig å tillegge kundens prosjekter en verdi. Jeg prøver å bringe vennlighet og moro inn i arbeidet. Jobb burde være gøy og vi blir mer kreative og får bedre resultater dersom vi strør litt moro over arbeidet vi gjør. Og sist, men ikke minst: Spør alltid etter det du vil ha – å la være å spørre er 100 % feil.

Hva tror du er den største fordelen med å bruke en PR-plattform for å kommunisere med journalister?
Journalister er opptatt og under et konstant press for å levere. Det er mange måter å holde kontakt med reportere på – å dele ideer til historier og vinklinger, og en av dem er via løsninger for PR-plattformer. Jeg ser det som veldig nyttig så lenge det er satt opp for å tjene både journalisten og avsenderen. Når det skjer er det en sann vinn-vinn-situasjon.

Mynewsdesk – En effektiv måte å skape bevissthet og relasjoner på

Mynewsdesk hjelper virksomheter med å skape bevissthet, nå rett målgruppe og bygge sterke relasjoner. Vår smarte PR-plattform forenkler og effektiviserer publisering, distribusjon og måling av alt ditt PR- og kommunikasjonsarbeid – alt på ett og samme sted.

Ved å samle alt PR-arbeidet på ett sted gjør vi det enklere å bygge merkevaren og samtidig overvåke relevant media. Det hjelper virksomheter med å måle engasjement og gjennomslag over tid.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unike besøkende hver måned og det publiseres 80.000 innlegg på vår plattform hvert år. I dag bruker 4000 virksomheter fra hele verden Mynewsdesks plattform for å forbedre sitt PR- og kommunikasjonsarbeid, hvorav 70 % får sine nyheter plukket opp av media.

Les mer på www.mynewsdesk.com/no