På Kringlan kjøpesenter på Island finner man lett frem til riktig butikk

Finn frem på islandsk kjøpesenter med Procon Digital

Procon Digital bistår nå i driftingen av den digitale veiviseren til Kringlan, som er Islands største kjøpesenter. - Dette er vi stolte av, sier kjøpesenteransvarlig hos Procon Digital, Jörgen Lundin.

Procon Digital har i mange år levert digitale wayfinder-løsninger til bl.a. kjøpesentre, helsehus, kommuner, m.fl. i Norge og Sverige, og nå har selskapet også bistått kjøpesenteret Kringlan i Reykjavik på Island med ny modul i selvbetjeningsløsningen Procon Mall Wayfinder.

Lanserer ny digital Wayfinding for kjøpesentre

Procon Mall Wayfinder gir kjøpesenterkundene løpende og spennende informasjon om kjøpesenteret, og gjør det også enkelt å finne frem til den butikken eller de varer man søker.

Procon Digital har levert digitale wayfinder-løsninger til kjøpesentre siden 2009, og selskapet har de siste par årene arbeidet med en ny versjon av løsningen som også kan brukes i et bredere omfang enn kun på kjøpesentre.

Kjøpesenter-løsning gir også ny turistløsning

- Høsten 2022 leverte Procon Digital en oppdatert digital veivisning til kjøpesenteret Marieberg Galleria i Örebro i Sverige, og der flere tusen kunder daglig finner frem på kjøpesenteret med Procon Mall Wayfinder. Nå har vi også videreutviklet vår 3D-motor for kjøpesenterkart ytterligere, og denne kan gi kartene i løsningen en ny dimensjon og mulighet, uttaler adm.dir. Tor-Arne Lie Jensen i Procon Digital.

Den nye løsningen brukes nå også i selskapets nye digitale turistløsning som skal leveres flere steder i Norge før sommeren. Nylig ble Procon DigitalTurist med den nye integrerte wayfinder-løsningen også levert til Ronneby kommune i Sverige.

IT-selskapet Procon Digital AS ble etablert i 1990, og etablerte i 1999 bransjen for digitale selvbetjente infokiosker plassert der folk ferdes i det offentlige rom. Selskapet har utviklet mange ulike digitale selvbetjeningsløsninger til en rekke bransjer.

Man finner i dag selskapets løsninger bl.a. i mange kommuner og banker i både Norge og Sverige. I tillegg til mange andre bransjer, finner man også flere hundre Procon Pasientkiosker hos fastleger og sykehus over hele landet, bl.a. på samtlige sykehus tilknyttet Helse Nord.

I forbindelse med Koronapandemien deltok selskapet aktivt i Koronadugnaden for å hjelpe særskilt kommuner, banker og helsesektoren med å få kontroll på avstanden mellom mennesker ved å ta i bruk digitale selvbetjeningsløsninger. Dette resulterte også i utviklingen av den digitale smittevernkiosken Procon DigiClean der selskapet har automatisert i størst mulig utstrekning hånddesinfeksjon og kombinert dette med digitale informasjons- eller reklameplakater og digital varsling av væskenivået for håndsprit. Procon DigiClean benyttes også i flere av selskapets Digitale HelseVerter.

Procon Digital AS har hovedkontor inntil E6 på Skedsmokorset rett nord for Oslo, og avdelingskontor i Surnadal og Bromma utenfor Stockholm. Selskapet er 100% norskeiet.