Procon Digital er en viktig kompetansepartner og leverandør til mange bransjer over hele landet, og på Lambertseterhjemmet i Oslo kommune har selskapets løsninger bidratt til økt effektivisering gjennom flere varme hender

Kompetansepartnere er viktig for digital transformasjon

Procon Digital AS har i mange år vært en pålitelig leverandør av egenutviklede digitale selvbetjeningsløsninger, og løsningene benyttes daglig av mange tusen mennesker innen bl.a. kommuner, banker, helsevesen, turisme og mange andre bransjer. Men selskapet ser seg selv ikke bare som en leverandør, men også som en kompetansepartner innen digitale forretningsløsninger.

“Vi har bygget opp forretningskompetanse innen mange bransjer over en årrekke, og besitter også topplederkompetanse innen kommunal sektor,” sier adm.dir. Tor-Arne Lie Jensen i Procon Digital.

“Dersom man skal få en god digital utvikling basert på praktisk digitalisering, må leverandørene være kompetansepartnere med sine kunder. Det kan ikke forventes at kundene selv alltid har den nødvendige oppdaterte kompetansen for å ta de riktige valgene for digitalisering.”

Kommunal milliongevinst med enkle grep

Jensen understreker viktigheten av å tydeliggjøre den økonomiske effekten av digitalisering. Procon Digital kan dokumentere at en kommune vil ha en årlig milliongevinst ved å benytte selskapets digitale KommuneVerter.

“Vi er stolte av å kunne tilby løsninger som ikke bare forbedrer effektiviteten, men også gir en betydelig økonomisk gevinst,” sier Jensen.

Kongsberg kommune har i mange år effektivisert besøksmottaket i kommunen med løsninger fra Procon Digital

Å være mer enn bare en leverandør

Procon Digital ble etablert av Jensen i 1990, og selskapet har siden den gang skapt mange banebrytende digitale selvbetjeningsløsninger. Selskapet har alltid vært i forkant av den teknologiske utviklingen, og har kontinuerlig utviklet innovative løsninger som møter kundenes behov.

“Vi er mer enn bare en leverandør,” sier Jensen. “Vi er en partner som hjelper våre kunder med å navigere i det digitale landskapet, og vi er stolte av å kunne bidra til deres suksess.”

-Endelig miljøkrav i offentlige anbud

Betydningen av å kombinere miljøarbeid med digitale løsninger er også viktig for nettopp å kunne skape de gode løsningene basert på et totalperspektiv, og Procon Digital er godt fornøyde med at offentlige anbud nå også ivaretar miljøaspektet som en del av kravene til leverandørene.

Med sin unike kombinasjon av teknisk ekspertise og forretningsforståelse, er Procon Digital godt posisjonert for å hjelpe sine kunder med å realisere fordelene ved digital transformasjon, og benytter sin miljøsertifisering aktivt i dette arbeidet.

Adm.dir. Tor-Arne Lie Jensen i Procon Digital