Tor-Arne Lie Jensen, grunnlegger og administrerende direktør i Procon Digital, er godt fornøyd med valget av Lyvia Group

Procon Digital blir del av det europeiske IT-konsernet Lyvia Group

Procon Digital AS har nylig blitt del av det europeiske IT-konsernet Lyvia Group. Med dette styrker Lyvia Group sin posisjon som en ledende leverandør av forretningskritisk programvare og tjenester i Europa.

-Dette vil gi spennende muligheter for våre kunder og styrke ytterligere våre gode selvbetjeningsløsninger og service. Selskapet er særlig kjent for høy leverings- og servicegrad, og med norsk supportavdeling med få minutters responstid. Dette vil styrkes ytterligere her i landet med samme organisasjon og ledelse som i dag, forteller adm.dir. Tor-Arne Lie Jensen i Procon Digital.

Procon Digital ble grunnlagt i 1990 og har siden utviklet digitale selvbetjeningsløsninger der mennesker ferdes i det offentlige rom. Ved å utnytte en gjentakende inntektsmodell kan selskapet skryte av en betydelig kundemasse, og som betjener bl.a. over en tredjedel av norske kommuner, ca. 300 bankkontorer og flere norske sykehus. Selskapets vekst har blitt drevet av en kombinasjon av bransjeekspertise og skreddersydde løsninger for ulike sektorer. Selskapet ble nylig også valgt som partner av digital besøksløsning til Telenor Bedrifts mange kunder innen Telenor Mobilt Bedriftsnett.

Procon Digital TuristVert i vakre Ulvik i Hardangerfjorden

En pioner innen digitale selvbetjeningsløsninger

Procon Digital er en pioner innen digitale selvbetjeningsløsninger, og selskapet har også mottatt internasjonal pris og internasjonale omtaler for sine unike egenutviklede løsninger.

-Procon Digitals forpliktelse til å fremme teknologi har posisjonert dem som en ledende leverandør innen sitt felt. Vi er glade og stolte over at de valgte å bli med oss i Lyvia Group, sier Ola Stafström, MD Lyvia Group Nordics. -Deres lederskap innen digitale selvbetjeningsløsninger beriker våre tilbud og akselererer våre digitale utviklingsmål i Lyvia Group, og med dem som en del av vår gruppe styrker vi ytterligere vår posisjon som en nøkkelleverandør av hele verdikjeden av digitale løsninger, sier Fabian Assarson, M&A Director i Lyvia Group Nordics.

Målet er å nå ut til europeisk marked

Procon Digital har for tiden kontorer i Norge og Sverige, og har en ambisjon utover landegrensene. Målet om å trenge inn i hele Norden stemmer godt overens med Lyvia-konsernets europeiske tilstedeværelse og ambisjoner.

Procon Digital BankVert benyttes i dag i mange bankkontorer over hele landet og i Sverige

-Vi etablerte bransjen i Norge i 1999, og vi er veldig glade for å ta det neste steget og å ha blitt en del av Lyvia Group-familien. Dette gir oss muligheten til å videreutvikle våre digitale løsninger og dra nytte av Lyvia Groups kompetanse og ressurser. Det har lenge vært et mål for oss å skape en nordisk konstellasjon med våre digitale selvbetjeningsløsninger. Ved å bli en del av Lyvia Group kan vi oppnå dette målet, og samtidig nå det europeiske markedet, sier Tor-Arne Lie Jensen, grunnlegger og administrerende direktør i Procon Digital.

Ingen organisatoriske endringer

Oppkjøpet medfører ingen forandringer i Procon Digitals organisasjon, og kundene vil ikke merke noen endringer i leveranseservice eller den gode norske supporten som selskapet er kjent for. Selskapet har planer om å ansette flere personer både ved hovedkontoret på Skedsmokorset og på kontoret i Surnadal, uavhengig av oppkjøpet.

-Vi har i over to år ønsket å finne en partner som kan bidra til å løfte våre egenutviklede digitale løsninger også til et større marked, samtidig som vi har ønsket å styrke oss ytterligere med flere gode løsninger på det norske markedet. Det har vi funnet i det europeiske IT-konsernet Lyvia Group med hovedkontor i Stockholm, samtidig som vi også får tilgang til en enda større verktøykasse med ressurser og kompetanse som vil bidra til at vi kan utvikle enda bedre løsninger for våre kunder. Med Lyvia Group kan vi dyrke vår norske forretningsmodell med god norsk nærhet og service til våre kunder, noe som er en suksessfaktor for selskapet og for løsningene. Samtidig vil vi nå ut til et større marked med våre unike løsninger og med god norsk support, forteller Jensen.

Procon Digital KommuneVert bidrar til økt effektivisering og høy gevinstrealisering i kommuneregnskapene i mange kommuner i Norge og Sverige.

OM PROCON DIGITAL:

Procon Digital ble grunnlagt i 1990 av adm.dir. Tor-Arne Lie Jensen, og er en pioner innen digitale selvbetjeningsløsninger. De leverer displayløsninger og infokiosker til offentlig og privat sektor i Norge og Sverige og henvender seg til mange ulike bransjer med sine unike egenutviklede innholdsløsninger.

Les mer om Procon Digital her: https://www.procondigital.no

OM LYVIA GROUP:

Lyvia Group utvikler og leverer forretningskritisk og vekstmuliggjørende programvare og tjenester til kunder over hele verden. Selskapene i gruppen bygger løsninger basert på egenutvikling og samarbeider med ledende bransjeleverandører for å utvikle kundenes digitalisering.

Les mer om Lyvia Group her: https://lyviagroup.com

FOR MER INFORMASJON, KONTAKT:

Ola Stafström, MD Nordics, Lyvia Group, på ola.stafstrom@lyviagroup.com

Tor-Arne Lie Jensen, Procon Digital AS, på taj@procondigital.no/ tlf. +4790601632

Procon Digital KirkeVert viser også vei til riktig grav på gravplassen

IT-selskapet vært-selskapet Procon Digital AS ble etablert i 1990. Selskapet startet i 1999 bransjen for digitale selvbetjente infokiosker plassert der folk ferdes i det offentlige rom, og har utviklet mange unike skybaserte selvbetjeningsløsninger til en rekke bransjer basert på Praktisk Digitalisering.

Selskapets løsninger finnes i mer enn hver tredje norske kommune, i over 300 bankkontorer, på mange sykehus og helsehus, og i mange bedrifter over hele landet. Procon Digital AS bidrar også årlig til mange millioner i innsparinger i kommune- og helsesektoren.

Procon Digital er sertifisert som Miljøfyrtårn, og har hovedkontor på Skedsmokorset rett nord for Oslo med avdelingskontor i Surnadal og i Sverige.