Med anledning av det ökade behovet på säkerhetsområdet bjuder 2Secure in till föreläsning om personalsäkerhet och insiderrisker.

Pressmeddelande -

"Vet du vem du har rekryterat, på riktigt?" - Föreläsning om personalsäkerhet med 2Secure AB

Var tredje kriminell har kopplingar till företag enligt rapport på uppdrag av Stockholms handelskammare (Rostami och Mondani). Med anledning av det ökade behovet på säkerhetsområdet bjuder 2Secure in till en ögonöppnande föreläsning om personalsäkerhet och insiderrisker. Föreläsningen kommer att äga rum på Företagssalongen, på Hotel Plaza i Västerås.

Patrik Persson, erfaren säkerhetsexpert från 2Secure, kommer att belysa flera svenska fall och ge konkreta råd om hur företag, myndigheter och kommuner kan förhindra och försvåra för främmande stater eller kriminella aktörer att infiltrera arbetsplatsen.

"Det är viktigt att förstå att säkerhet börjar med personalen. Genom att ha rätt rutiner och kontroller på plats, kan vi effektivt minimera riskerna", säger Persson.

Föreläsningen kommer att belysa viktiga frågor kring rekryteringsprocessen, som vilka kontroller som bör göras och vilka åtgärder som är lagliga att vidta. Den är riktad till företagsledare och rekryterare från stora till medelstora bolag i Västerås med omnejd.

Föreläsningen är kostnadsfri.

Mer information via Företagssalongen

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.