Hyllie Terrass, Malmö. (foto: Skanska)

Compass Group ny leverantör av service- och restaurangkoncept i Hyllie Terrass, Malmö

Skanska har tecknat ett hyresavtal med Compass Group för ett restaurang- och servicekoncept i kontorshuset Hyllie Terrass i Malmö. Den nya restaurangen i husets entréplan kommer att fokusera på hälsosamma och ekologiska val, och beräknas öppna hösten 2023. Compass Group kommer även att sköta driften av husets gemensamma reception och servicekoncept anpassat för Hyllie Terrass hyresgäster.

– Det här är ett jättespännande projekt, där vi tillsammans med Skanska kommer att skapa en matupplevelse för den moderna arbetsplatsen som förhöjer helhetskänslan för alla hyresgäster i Hyllie Terrass. Hållbarhet och förstklassig service kommer vara ledstjärna i hela vår leverans, säger Robbie Robertson, COO, Compass Group Sverige.

Hyllie Terrass omfattar 12 våningsplan om cirka 14 000 kvadratmeter och är beläget bara ett stenkast från Hyllie Station. Byggnaden kommer att bli ett av Sveriges mest hållbara kontorshus, byggt för att uppnå netto-noll klimatpåverkan under sin livstid, och pre-certifierat enligt SGBC:s NollCO2. Hållbarhet genomsyrar allt, från stommen till de gröna terrasserna, till maten som kommer att serveras. Alltid med människans behov och hälsa i centrum.

- Hyllie Terrass är utformat för att få människor och företag att bli den bästa och mest hållbara versionen av sig själva. Upplevelsen börjar redan när du kliver in i det ljusa atriet, där du möts av en bemannad reception, sköna soffor och detaljer tillverkade med spillmaterial från vår byggarbetsplats. Då Compass Group har som ambition att vara den mest hållbara leverantören av måltider och tjänster inom sin bransch känns det helt rätt att de nu kommer att driva både service- och restaurangkonceptet i Hyllie Terrass, säger Sofia Ekerlund, Uthyrnings- och marknadschef på Skanska Öresund.