Marketplace - salladsbuffé. Foto: Tom Haga.

Compass Group ny leverantör av mat och supporttjänster till Afa Försäkring

Compass Group har tecknat avtal med Afa Försäkring gällande leverans av mat och supporttjänster med start från den 2 oktober 2023.

I leveransen ingår drift av lunchrestaurang, catering, konferensservice, delvis robotstyrd lokalvård, kaffemaskiner, frukt samt växtskötsel på Afa Försäkrings huvudkontor i centrala Stockholm.

– Vi är glada över förtroendet och ser fram emot att erbjuda medarbetarna på Afa Försäkring vällagad mat, kaffe och smidig supportservice på arbetsplatsen. Vår leverans ska bidra till en positiv upplevelse och höja värdet av att vistas på jobbet, och där vet vi att inte minst materbjudandet är jätteviktigt, säger Tina Hellstadius, vd för Compass Group Sverige.

I personalrestaurangen kommer Compass Group att servera lunch inom varumärket Marketplace som erbjuder salladsbuffé och vällagade lunchrätter tillagade på säsongens råvaror av våra egna kockar på plats. Restaurangen kommer även kunna tillhandahålla catering till möten, event och konferenser.

Lokalvården kommer delvis skötas med hjälp av en robot, vilket möjliggör snabb och effektiv golvvård med den senaste tekniken.

– Compass Group har kommit med ett spännande koncept för både mat och lokalvård och vi ser fram emot ett givande samarbete, sager Oskari Lehtinen, chef för kontorsservice på Afa Försäkring.

Om Afa Försäkring:
9 av 10 är försäkrade via jobbet. Afa Försäkring ger trygghet och ekonomiskt stöd vid sjukdom, arbetsskada, arbetsbrist, dödsfall och föräldraledighet. Försäkringarna är bestämda i kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter och försäkrar människor i privat näringsliv, kommuner och regioner. Afa Försäkring drivs utan vinstsyfte och förvaltar cirka 200 miljarder kronor. En viktig del av verksamheten är att stödja forskning och projekt som aktivt syftar till att förbättra arbetsmiljön. Afa Försäkring har cirka 650 medarbetare och ägs av Svenskt Näringsliv, LO och PTK.

Regioner

Compass Group är ledande måltidsleverantör i Sverige och levererar förstklassig mat och
service på fler än 450 enheter runt om i landet. Verksamheten omsätter ca 3 miljarder kronor och drivs under varumärkena Food & Co, Marketplace, Medirest, Chartwells, Levy Restaurants, Amica, Unison, m.fl. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC och förvärvade Fazer Food Services den 31 januari 2020. Koncernens omsättning uppgår globalt till £25 miljarder (2022), med över 500 000 anställda i 40 länder och servering av 5,5 miljarder måltider årligen. Läs mer om oss på www.compass-group.se