East meet West blir Compass Groups nya matkoncept på Geelys campus i Göteborg

East meet West blir Compass Groups nya matkoncept på Geelys campus i Göteborg

Det blir en spännande mix av innovativa smaker med både kinesiska och nordiska influenser i Compass Groups restaurang- och caféverksamhet på Geelys nya campus ”Uni3 by Geely” i Göteborg. I samma anda kommer Compass Group även att erbjuda event, catering och VIP-arrangemang på det nybyggda campusområdet.

På Lindholmen i Göteborg växer just nu framtidens innovationsnav fram med namnet Uni3 by Geely. Det är ett öppet campus fördelat på flera byggnader konstruerat för att få människor och idéer att mötas. Campuset består av fem huvudbyggnader.

I den nästan färdigställda huvudbyggnaden förbereder Compass Group ett nytt matkoncept där East meet West ska vara signum för såväl restaurang- som caféutbud. Även om detaljerna inte är satta kommer bland annat lunchen byggas upp utifrån de fem kinesiska elementen; trä, vatten, eld, jord och metall.

- Precis som Uni3 ska andas innovation och utveckling vill vi även att vårt materbjudande ska vara modernt, spännande och anpassat efter morgondagens arbetsplats. Vi vet att människor har mycket mer flexibla rutiner idag när det gäller arbete och fritid och det kommer vi möta genom att erbjuda mat under hela dagen från morgon till kväll, säger Peter Öhrström, konceptutvecklare på Compass Group Sverige.

Compass Groups restaurang och café kommer att ligga i närheten till United Spaces, som driver framgångsrika co-working-kontor runt om i Sverige.

-Inom Geely brukar vi skämtsamt säga att svenskar ofta pratar om väder och kineser om mat. Vår ambition är att maten som serveras på Uni3 ska bli omtalat hela vägen till Kina, och vi har stora förväntningar och förtroende för Compass som vår partner i restaurangdriften, säger Gang Wei, projektledare för Uni3 by Geely.

Precis utanför Compass Groups restaurang ligger campusets stora atrium som öppnar möjligheten att arrangera allt från bröllop till spektakulära event, utställningar och mycket annat.

- Vi ser fram emot ett tätt samarbete med Geely och hyresgästerna i byggnaden. Det här är verkligen en spännande miljö med stor potential att skapa något utöver det vanliga, säger Henrik Strinning, vd Compass Group Sverige.

Preliminär öppningstid för Compass restaurang-, café- och cateringverksamhet på Uni3 by Geely är efter sommaren 2021.

Regioner

Compass Group är ledande måltidsleverantör i Sverige och levererar förstklassig mat och
service på fler än 450 enheter runt om i landet. Verksamheten omsätter ca 3 miljarder kronor och drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest, Chartwells, Levy Restaurants, Amica, Food & Co, Försvarsrestauranger, Tastory och Hav a Java. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC och förvärvade Fazer Food Services den 31 januari 2020. Koncernens omsättning uppgår globalt till £25 miljarder (2019), med över 600 000 anställda i 45 länder och servering av 5,5 miljarder måltider årligen. Läs mer om oss på  www.compass-group.se