Nytt samarbete med Wilson Tennis Camp!

Vi kommer under 2019 gå in i ett samarbete med Wilson Tennis Camp som bedriver tennisläger på olika nivåer för både juniorer och vuxna. Under deras upptaktsläger i Jönköping den 26-28 april kommer Fredrik Weibull (Imagine that ABvara med både på och utanför tennisbanan. Han kommer att hjälpa deltagarna utveckla sina mentala färdigheter teoretiskt samt praktiskt.

Huvudansvarig för lägren är Pontus Bergevi som har många års erfarenhet av tennisträning på alla nivåer. Tränarna i Wilson tennis camps tränarteam är alltid välutbildade och de skapar den rätta träningen för att alla spelare ska utvecklas oavsett ålder och nivå. Tillsammans har man förmågan att skapa en professionell helhetsmiljö samtidigt som man förmedlar detaljer som utvecklar den enskilde individen till en bättre tennisspelare.

En av Wilson Tenns Camps främsta styrkor är att hela tiden endast jobba med kvalificerade tränare med en gedigen utbildning som skapar den viktiga tryggheten för alla, både på och utanför banan.

Med engagemang i världsklass skapar de läger som ger mycket utveckling, gemenskap och glädje. Information om tennislägren finns på tenniscamp.se

WILSON TENNIS CAMP ÄR PROFFS PÅ TENNISLÄGER