Lilla parken startar biljettsystemet Biljettmonster

Hösten 2014 sökte Lilla Parken stöd för att kunna hjälpa kulturen att bli mer tillgänglig och i december 2014 erhöll Lilla Parken stöd för att starta upp och driva projektet Biljettmonster.

1 januari 2015 lanserades en första utkast för att hjälpa kulturen att förmedla information och försäljning av biljetter med Stockholms Län som första målgrupp. September 2015 lanserades den fullvärdiga sidan som ska kunna hjälpa små och mellanstora aktörer att synas i djungeln på internet.

Med både stöd och sponsring kan man från och med nu använda ett helt gratis biljettsystem med SEO optimering för att dina evenemang ska hamna så högt upp som möjligt på Google och Bing med flera. Under hösten lanseras även en nätverksdel där man som kulturaktör kan nätverka och hjälpa varandra att nå en publik man tidigare inte haft. Varje arrangör får även en egen sida där man kan presentera sin egen verksamhet.

Samtliga tjänster är helt gratis att använda så att dansgrupper, teatrar, musikgrupper oavsett om de har ett evenemang eller 100 tals evenemang varje år har samma möjligheter att synas och förmedla biljetter. Lilla Parken satsar alltid på bra miljöval. Därav är all ström 100 procent miljövänlig, servrarna är miljöklassade utan tungmetaller och återvinningsprogram. Biljetter levereras alltid som SMS vilket gör att kunderna kan välja att visa biljetten i mobilen och på så sätt spara på papper.

För att det ska vara enkelt och alla ska kunna använda systemet har vi valt att göra det 100 procent mobilanpassat. DVS inga appar eller programvaror behövs. Allt du behöver är en mobil eller dator med internet. Läs mer här: www.biljettmonster.se Eller kontakta oss på 070-236 00 00 eller via info@lillaparken.se