Tecknad lakrits

Lakrits kan vara mycket gott, till och med en tecknad serie! Har du kanske har hört talas om Lakritsflickan? Under Lakritsfestivalen 2010 kan du bekanta dig med en helt annan Lakritstjej då vi presenterar en ny seriefigur och visar en förhandstitt ur den helt nya novellserien "Ett fall för Lakrits". Både är tecknade av serietecknaren Sara Ell Larsson.

Läs de första 20 sidorna i fantasysagan och ta del av dimensionsdetektiven Lakrits första äventyr i ett färgstarkt fanzine. Du får även en förhandstitt på Lakritströjorna, som är ekologiska t-shirts med figuren Lakrits på, och som kommer att kunna köpas på webben i början av maj.

Lakrits kan inte sova. Tankarna snurrar i hennes huvud. Hon har precis fått veta att hennes pappa inte är en vanlig detektiv, som hon alltid har trott, utan en dimensionsdetektiv. Dessutom förväntas hon ta över efter honom. Vad det innebär får hon snart veta när Harald anlitar dem för att finna sin frus mördare.

På Lakritsfestivalen kan man läsa ett utdrag ur "Ett fall för Lakrits", den första delen i en trilogi och inleder en mysig deckar-fantasy om en ung kvinnas storslagna resa. Serien är tecknad av Sara Ell Larsson.

Läs mer på: www.saraell.se & www.laktitsfestivalen2010.se

Kontaktpersoner:
Arrangör: Tuija Räsänen Telefon: 0736-42 22 07
Marknadsansvarig: Anette Jonsson Telefon: 0709-30 12 69
Adress: Lakritsfestivalen, c/o Lakritsbutiken.se, Sankt Eriksgatan 99, 113 31 Stockholm
Telefon: 08-210 210 E-post: info@lakritsfestivalen2010.se

Lakritsfestivalen är en årlig fest och mötesplats för lakritsälskare. Lakritsfestivalen 2010 är förlagt till Hotel Norrtull.  Läs mer på www.lakritsfestivalen2010.se & www.hotelnorrtull.se

Om Tuija Räsänen
Lakritsfestivalens arrangör är entreprenören Tuija Räsänen, ägare av Chokladbutiken.se & Lakritsbutiken.se. Tuija är svensk pionjär i att anordna lakritsprovningar.

Om lakrits
Lakrits framställs ur rötterna på ärtväxten Lakritsrot, Glycyrrhiza glabra. Sötlakrits innehåller lakritsrot och smaksätts ofta med anis. För att göra saltlakrits tillsätter man också salmiak (ammoniumklorid).

• manga
  • tecknad serie