Layher Site Seeing - ställning som skydd mot nedfallande ledning

Omställningen i Tysklands energiförsörjning innebär att kapaciteten i kraftnätet behöver utökas.
På många ställen förstärks och moderniseras därför högspänningsledningarna. Självklart är det mycket viktigt att skydda mot nedfallande ledningar under dessa arbeten.

På ett aktuellt bygge i närheten av Münster korsar högspänningsledningen både den fyrfiliga motorvägen med avfarter och några lokala vägar. För att skapa en effektiv och säker lösning valde ställningsentreprenören Ems GmbH att bygga två skyddsväggar i Layher Allround, en lösning som blev både tidseffektiv och optimalt anpassad till det sluttande underlaget. Mellan skyddsväggarna spände man upp skyddsnät som också förankrades i marken – allt för maximal säkerhet när man utökar elnätet för att möta framtidens energibehov.

Projektfördelar Münster:

• Tack vare Allrounds självförklarande montering och skruv- och bultfria kilkoppling, kunde fyra breda skyddsväggar med breddad bas monteras snabbt  - helt utan komplexa och tidskrävande inblandning av rör och koppling.
  • Snabb materialtillgång säkerställde leveranssäkerheten så att det tidspressade arbetsschemat kunde hållas.
  • Stålplank på det översta bomlaget skapade säkert tillträde under arbetet.

LAYHER ALLROUND MODULSTÄLLNING - DINA FÖRDELAR:

• Kransen ger snabb och enkel montering tack vare räta vinklar för bommar och stag samtidigt som övriga komponenter kan anslutas i valfri vinkel. Upp till åtta anslutningar i ett plan är möjliga.
  • Kilkopplingen ger en snabb och säker anslutning som är självlåsande under montering. Två
    hammarslag räcker – inga muttrar som behöver skruvas.
  •  Oöverträffad mångsidighet, kompatibelt med Layhers övriga system och produkter.
  •  Ett snabbt, säkert, pålitligt och effektivt ställningssystem som ger Mer Möjligheter.

• ställningssystem