Layher Site Seeing - Tungviktare skjuter i höjden

När en ny stränggjutningsmaskin för grovplåt skulle installeras i stålverket Dillinger Hütte, behövde man gjuta en 25 meter lång bärande balk med en egenvikt om 21 ton per meter. För att ta ned denna last byggde man en 40 meter hög ställning av TG60. För ställningsentreprenören Gebr. Rende Gerüstbau GmbH var Allround TG60 stämp den idealiska lösningen på grund av dess snabba, säkra montage och mångsidighet. Montering och demontering av den 110 ton tunga stämpställningen gick snabbare än planerat – vilket bidrog till att hålla tidplanen i projektet som hade en budget på totalt 300 miljoner euro.

Projektfördelar med Layher Allround TG60

• Optimal anpassning till höjdskillnaden på 20 meter samtidigt som konstruktionen anpassades efter den krökta fasaden.
  • Den specifika konstruktionen verifierades till 5,5 ton per spira.
  • Tack vare de variabla facklängderna kunde en kostnadseffektiv konstruktion byggas.
  • Tornen kopplades samman med Allround komponenter – perfekt måttanpassning utan komplicerade tillägg med rör och koppling.
  • Smidiga lösningar: gångbryggor byggda med Allround konsoler, säkra tillträdesleder med Allround trapptorn, och arbetsplattformar under formen med Layher plattformar.
  • Förmontering av sektioner på marken och som snabbt och säkert monteras med kran tack vare delarnas goda passform.

ALLROUND TG60 - DINA FÖRDELAR

Snabbt.
Lätt och snabb montering tack vare låg vikt och symmetriska ramar med Allround-systemets
beprövade kransar med kilkopplingar.

Flexibelt.
Full kompatibilitet med Allround-systemet gör att Layhers beprövade trapptorn, utkragningar, arbetsplattformar enkelt integreras i stämpställningen.

Lönsamt.
Med mer än 30% tids-besparing jämfört med lösa spiror och bommar, blir systemet snabbt lönsamt.

Säkert.
Säkrare montering tack vare integrerade montageräcken.

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

• byggnadsställning