Barns lärande i ett livslångt perspektiv

Barns lärande i ett livslångt perspektiv ger en mångfasetterad bild av forskningen om barns lärande. Boken är indelad i fyra övergripande teman och består av tjugo fristående kapitel av ledande internationella forskare från skilda forskningstraditioner.

Det första temat fokuserar på hur barn lär sig att förstå innebörder och se saker på nya sätt. Därefter kommer ett tema som utifrån barns perspektiv och ett barnperspektiv diskuterar relationen mellan lek, lärande och omsorg. Det tredje temat handlar om estetikens möjligheter i barns lärande. Boken avslutas med ett tema där fera författare belyser vikten av att lärande för hållbar utveckling genomsyrar verksamheten i förskolan och är en del av läroplanen.

Barns lärande i ett livslångt perspektiv tillför viktig kunskap som är relevant för utvecklingen av det förskolepedagogiska fältet. Den vänder sig främst till lärarstudenter, verksamma lärare samt lärarutbildare men är också angelägen läsning för alla som intresserar sig för barns lärande och utveckling i förskolan.

Fakta om böckerna:
Titel: Barns lärande i ett livslångt perspektiv, ISBN: 978-91-47-10012-5, Rek. Internetpris: 256 kronor exkl. moms

Information:
annamaria.thunman@liber.se, 08 690 93 23. För recensionsexemplar kontakta Jenny Söderqvist, jenny.soderqvist@liber.se. Högupplösta bilder finns på http://b2b.liber.se/bild/

Liber AB etablerades 1973 och är ett av Nordens största läromedelsförlag. Vi vill inspirera till ett gränslöst lärande med en bred utgivning av såväl tryckta som digitala läromedel och utbildningsmaterial för utbildningsmarknaden och professionella yrkesutövare. Liber AB ingår i Infinitas Learning som ägs är Bridgepoint Capital Ltd. Besök www.liber.se

• barns lärande i ett livslångt perspektiv
  • pia williams
  • sonja sheridan