​Future Echoes i samarbete med Breakout West.

Future Echoes inleder ett samarbete med Breakout West som är den största och ledande showcasefestivalen i västra Kanada. Redan på Future Echoes 16 till 18 september 2021 kommer festivalen ha artister från varje del av västra Kanada live i Norrköping. Samarbetet kommer även gälla flera projekt som både Future Echoes och Breakout West driver i Keychange angående jämställdhet, etnicitet och minoritetsfrågor inom musikindustrin.

-Breakout West är riktigt aktat namn inom showcase världen och att vi får samarbeta med dem med både artister, talare och viktiga frågor är en väldigt bra utveckling för både festivalen och regionen säger Peter Åstedt från Future Echoes.

Om Future Echoes

Future Echoes är Sveriges nya showcasefestival som öppnar 2021, den 16 till 18 september i Norrköping, men kommer att arrangeras årligen i februari med start 2022, 17 till 19 Februari. Festivalen kommer ha 100 artister från hela världen samt en internationell musikkonferens med internationella talare som hålls på Elite Grand Hotel i Norrköping. Festivalen hålls på flera spelställen i centrala Norrköping. Festivalen har redan fått ansökningar från snart 2000 artister från över 65 olika länder. Det är öppet att söka fram till juni. Under festivalen kommer priset Cashbox Lifetime Achivment delas ut. Festivalen har redan flera internationella samarbeten med artistutbyten, mycket genom samarbetet med UNESCO Creative Cities Network i Norrköping men även plattformen Musiknoden. Sedan i starten i juni 2020 har Future Echoes redan varit representerade på internationella showcasefestivaler både i paneler och med utbyten med svenska artister som gjort framträdanden utomlands virtuellt.

Future Echoes

Biljetter:

Artister

Talare

Konferensen hålls på

Elite Grand Hotel Norrköping

peter@futureechoes.se

• break out west
  • kanada
  • future echoes
  • norrköping
  • showcase
  • showcasefestival

Future Echoes är Sveriges nya showcasefestival som öppnar 2021, den 16 till 18 september i Norrköping, men kommer att arrangeras årligen i februari med start 2022. Festivalen kommer ha ca 100 artister från hela världen samt en internationell musikkonferens med internationella talare. Festivalen hålls på flera spelställen i centrala Norrköping. Future Echoes drivs av den ideella föreningen Discover Sensation och produceras i samarbete med Norrköpingsföretaget United Vision AB.