​Future Echoes växer med United Vision Production AB!

Future Echoes får tillskott i organisationen av United Vision Production från Norrköping. United Vision med sin bas i Norrköping har lång erfarenhet av konsert, festival samt evenemangs- och musikindustrievents både i Sverige och utomlands. United Vision går in i festivalen med projektledning, produktion och kommer bla överse den tekniska biten av planering och genomförande.

-Det är väldigt roligt att få in ett sådant erfaret och kunnigt team i Future Echoes. Dessutom att United Vision har bra koll på scenerna i Norrköping och är ett lokalt företag visar på att Norrköping har en bra kompetens på området. Att ha med United Vision gör att genomförandet av Future Echoes kommer bli fantastiskt. Säger Peter Åstedt på den ideella föreningen Discover Sensation som driver Future Echoes.

Magnus ”Mankan” Lundin från United Vison.

-Vi är väldigt glada att få vara en del av Future Echoes och jobba med en arrangör som satsar framåt och som valt just Norrköping som plattform för detta evenemang. Vi ser som extra kul att innehållet på Future Echoes sträcker sig både Internationellt, Nationellt och Lokalt.

Future Echoes är Sveriges nya showcasefestival som öppnar 2021, den 16 till 18 september i Norrköping, men kommer att arrangeras årligen i februari med start 2022. Festivalen kommer ha 100 artister från hela världen samt en internationell musikkonferens med internationella talare. Festivalen hålls på flera spelställen i centrala Norrköping. Ansökningar från band i 50 olika länder har redan kommit in och det är öppet att söka under våren. Festivalen har fått en bra start och har redan flera internationella samarbeten med artistutbyten mycket genom samarbetet med UNESCO Creative Cities Network i Norrköping. Sedan i starten i Juni 2020 har Future Echoes redan varit representerade på internationella showcasefestivaler både i paneler och med utbyten med svenska artister som gjort framträdanden bland annat Mu:Con (Syd Korea), SIM Sao Paulo (Brasilien), Indie Week (Kanada), Mondo NYC (USA), Tokyo Music Market (Japan), Break Out West (Kanada), Amplify:LX (Luxemburg), Cranc (Spanien), Rio Music Market (Brasilien), PinTV (Makedonien).

peter@futureechoes.se

www.futureechoes.se

• norrköping
  • festival
  • showcase
  • musik
  • showcasefestival
  • future echoes
  • discover sensation
  • united vision

Future Echoes är Sveriges nya showcasefestival som öppnar 2021, den 16 till 18 september i Norrköping, men kommer att arrangeras årligen i februari med start 2022. Festivalen kommer ha 100 artister från hela världen samt en internationell musikkonferens med internationella talare. Festivalen hålls på flera spelställen i centrala Norrköping. Future Echoes drivs av den ideella föreningen Discover Sensation och produceras i samarbete med Norrköpingsföretaget United Vision AB.