PR Revolution

produktnyheter

pracademy

PR Workflow

Mynewsday 2018 - " Idag så har alla en tryckpress i fickan. Den heter smartphone + internet"

Blogginlägg   •   Sep 17, 2018 15:49 CEST

Ashkan Fardost, doktor i organisk kemi och fd musikproducent. På Mynewsday kommer Ashkan att föreläsa om digitalisering och varför alla har missförstått den.

Mynewsday 2018 - "Eftersom jag tror att vi alla har mycket att lära av dagens 15-åringar vill jag dela med mig om vad jag själv lärt mig"

Blogginlägg   •   Sep 17, 2018 15:48 CEST

Med 430,000 prenumeranter är Clara Henry en av Nordens största influencers. På Mynewsday pratar hon om content marketing och dialogen på Youtube.

Mynewsday 2018 - "För att skapa värde för kunder och medarbetare behövs något mer än en bra produkt"

Blogginlägg   •   Sep 12, 2018 10:00 CEST

När produkter och tjänster blir alltmer lika återstår kundupplevelsen som den viktigaste framgångsfaktorn ett företag har. Konsumenter söker upplevelser och är beredd att betala mer för de varumärken som ger dem det. Men vad krävs för att lyckas? På årets Mynewsday kommer Arvid Axland prata om hur företag kan skapa meningsfulla upplevelser till sina kunder och medarbetare.

Mynewsday 2018 - "Marknadsföring handlar inte om status quo, utan om att alltid bli bättre"

Blogginlägg   •   Sep 12, 2018 09:58 CEST

​På årets Mynewsday kommer Nina Åkestam prata om hur mångfald i reklam fungerar och vad för kunskap man behöver för att komma igång.

Almedalen 2018: Inspelning från söndagens seminarier

Blogginlägg   •   Jul 05, 2018 13:00 CEST

​I söndags arrangerade vi på Mynewsdesk två fullsatta seminarium tillsammans med Brit Stakston om gigekonomi, demokrati och framtidens journalistik. För dig som inte kunde närvara på plats - här kan du ta del av samtalen i efterhand!

Gör som Renault - Ha tålamod, lägg upp kontinuerligt och skapa läsvärt innehåll

Blogginlägg   •   Jun 28, 2018 10:53 CEST

​Vi får in frågor hela tiden om hur man som kommunikatör kan jobba med nyhetsrummet för att få det att prestera bättre. Det finns inget exakt svar på den frågan, tyvärr. Däremot vet vi att hårt arbete lönar sig i längden och för att visa ett exempel av detta har vi tittat närmare på Renault.

Lär dig av Helsingborgs Konserthus sätt att vända hat till kärlek

Blogginlägg   •   Maj 22, 2018 10:16 CEST

Ett inspirerande exempel av Helsingborgs Konserthus hur man vänder hat till kärlek.

Kan man skapa positiv förändring med PR och storytelling?

Blogginlägg   •   Apr 23, 2018 15:15 CEST

Just nu pågår den tionde upplagan av World PR Forum, världens största internationella PR- och kommunikationskonferens - den här gången i Oslo. Organisationen Global Alliance står bakom eventet, och väljer varje år ut ett lokalt värdland att samarbeta med och i år föll valet på norska Kommunikasjonsforeningen.

Är du redo för GDPR?

Blogginlägg   •   Apr 20, 2018 10:00 CEST

De flesta företag borde vara redo för GDPR vid det här laget. Förhoppningsvis kan företag undvika böter och istället se möjligheterna som GDPR innebär för PR-branschen. Det vill säga, att man ska vara transparent och vårda sin publik genom att inte utnyttja deras personuppgifter bara för egen vinning. Men exakt hur GDPR kommer att påverka företag kan bara framtiden utvisa.

Mynewsdesks två år långa resa för att bli redo för GDPR

Blogginlägg   •   Apr 13, 2018 09:30 CEST

"Tydliga svar är rätt ovanligt och svar direkt kopplade till hur man tolkar GDPR och vad man behöver för att vara redo är svåra att hitta." Det säger Daniel Jonsson, Head of Data Analysis på Mynewsdesk och projektledare för det GDPR Compliance Project som företaget driver.

Journalisters syn på research i sociala medier
Martin Schibbye om journalistik och sociala medier

Blogginlägg   •   Feb 28, 2018 10:45 CET

​De senaste åren har många börjat debattera och ifrågasätta sociala medier och dess roll ur ett journalistiskt perspektiv. Frågor kring hur det påverkar nyhetsrapportering såväl som konsumption och - inte minst - spridningen av fake news.

Lär dig av IKEA:s sätt att arbeta med storytelling

Blogginlägg   •   Jan 31, 2018 10:00 CET

​Häromdagen nåddes vi alla av nyheten att Ingvar Kamprad gått bort, och historier kring honom, IKEA, och dess framgång har synts i alla mina sociala medie-kanaler. Det var dock i en intervju med Sara Kristoffersson, professor i designhistoria, på nyhetsmorgon den 29/1 som jag lyssnade till något som verkligen fastnade.

Journalisters tips för bättre kommunikation!
Årets största PR-trender enligt experterna

Blogginlägg   •   Jan 09, 2018 14:30 CET

Vad kommer hända under kommunikationsåret 2018? Vi har frågat några PR-experter vad vi behöver ha koll på det har året, och den gemensamma nämnaren i deras svar är teknik; automation, artificial intelligence och podcasts.

Våra fyra mest lästa blogginlägg 2017

Blogginlägg   •   Dec 22, 2017 10:00 CET

​2017 närmar sig sitt slut och vi ser nog alla fram emot lite julledighet för att sedan ta nya tag 2018. Men vi har ju trots allt några dagar kvar på det här året... Kanske har du lite tid över i mellandagarna att läsa ikapp sånt som du inte hunnit med tidigare? Här är våra fyra mest populära blogginlägg under 2017!

Det är hög tid för förändring!

Blogginlägg   •   Dec 01, 2017 13:25 CET

Föga förvånande når #sistabriefen nu PR & kommunikationsbranschen och de tusentals kvinnor som skrivit under uppropet kräver trygga arbetsplatser fria från diskriminering, förtryck, sexualiserande jargong, trakasserier och övergrepp – både på byråerna och på beställarsidan.

Vilket ansvar har Facebook och Google för spridningen av fake news?

Blogginlägg   •   Nov 20, 2017 16:36 CET

Fake news och propaganda har länge alltid varit en del av det politiska spelet, men på grund av Facebook och Google har omfattningen och spridningen ökat lavinartat och det är svårare än någonsin att undvika problemet. Vad får fake news för effekt på nyhetsförmedling och vårt förtroende för medierna som den tredje statsmakten?

4 tips från journalister till kommunikatörer

Blogginlägg   •   Nov 10, 2017 12:00 CET

​En kommunikatör kan vara journalistens bästa vän - eller någon som de bara vill bli av med. Rent krasst behöver journalisten kommunikatören - och kommunikatören behöver journalisten. För att relationen ska bli så bra som möjligt kommer här fyra tips.

#MNDAY17: Det här lärde vi oss!

Blogginlägg   •   Nov 01, 2017 10:00 CET

Mynewsday är över för den här gången - och vilken resa det har varit! Vi har besökt fyra städer haft förmånen att få träffa sammanlagt över 1100 kommunikatörer och marknadsförare på vår turné. Men vad har vi lärt oss?