Fjällfil® i ny förpackning

Fjällfil® i ny förpackning

Vecka 19 byter Fjällfil förpackning till en takåsförpackning med skruvkork. Filen har fortfarande samma spritsiga karaktär och samma unika rena smaker utan aromer. Med den nya förpackningen behålls den unika spritsigheten längre.

- Den nya förpackningen gör att den unika spritsigheten behålls ännu längre, säger Johannes Eriksson, Innovationsansvarig för Fjällfil på Norrmejerier.

Fjällfil har en unik spritsig karaktär som skiljer sig från annan fil och har en lång tradition. Den ger en lite kittlande känsla på tungan när man äter den. Fjällfil finns både som naturell, ekologisk och i smakerna Hjortron, Blåbär och Hallon. Samtliga är gjord på norrländsk mjölk och de smaksatta filerna är helt utan aromer och har bitar av bär sin förgyller smakupplevelsen.

Ren njutning!