En efterlängtad nyhet:  Fjällyoghurt® med ny härligt spritsig och krämig karaktär i fler smaker.

En efterlängtad nyhet: Fjällyoghurt® med ny härligt spritsig och krämig karaktär i fler smaker.

Äntligen! Nu lanseras favoriten Fjällyoghurt med samma spritsiga och krämiga karaktär som Fjällfil. En efterlängtad nyhet för alla som saknat den unika karaktären i yoghurthyllan. Sortimentet utökas dessutom med en naturell yoghurt och den nya smaken Hallon-Åkerbär.

- Vi har länge jobbat på att utveckla en Fjällyoghurt som har samma tydliga karaktärsdrag som Fjällfil och nu har vi äntligen lyckats. Det känns riktigt roligt att nu få erbjuda våra konsumenter en unik och spritsig yoghurt, den enda på marknaden, säger Johannes Eriksson, Innovationsansvarig, Norrmejerier.

Den nya spritsiga Fjällyoghurt ersätter den tidigare yoghurtprodukten och lanseras nu i ett utökat sortiment med tre olika smaker; Naturell, Hjortron och Hallon-Åkerbär. Som alltid helt utan aromer. Designen på förpackningen är uppdaterad och lyfter fram de goda smakerna på ett fräscht och fint sätt.

- Vi vet att konsumenterna till stor del väljer Fjällfil och Fjällyoghurt för dess unika smaker, renheten och naturligheten. Vi hoppas och tror att konsumenterna kommer att hitta flera favoriter av spritsig Fjällyoghurt i det nya sortimentet avslutar Johannes Eriksson.

För mer information, kontakta:
Johannes Eriksson, Innovationsansvarig, Norrmejerier
johannes.eriksson@norrmejerier.se

Fakta Fjällyoghurt
Fjällyoghurt tillverkas av på Norrländsk mjölk och har en fetthalt på 3,5-4% och kommer i tre smaker; Naturell, Hjortron och Hallon-Åkerbär. Produkterna lanseras v.7 2022 och finns att köpa hos flertalet butikskedjor, exempelvis ICA, och COOP.

Tidigare Fjällyoghurtsortiment utgår i samband med lanseringen av spritsig Fjällyoghurt.

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 410 lokala bönder varav 330 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter cirka 540 årsanställda och omsätter ca två miljarder kronor per år.