Fjällyoghurt Hjortron överträffar alla förväntningar

Fjällyoghurt Hjortron överträffar alla förväntningar

Norrmejerier övertog varumärkena Fjällyoghurt och Fjällfil 2012 och i maj i år gjorde Fjällyoghurt Hjortron efterlängtad comeback. Samtidigt fick hela sortimentet en ny förpackningsdekor. Lanseringen fick stöd av en stor kampanj på fjäll.se, online samt med aktiviteter i butik.

-  Det första kvartalet 2013 ökade försäljningen av Fjällyoghurt med 17 procent jämfört med föregående år och under andra kvartalet i år lanserade vi Fjällyoghurt Hjortron som har fått ett varmt mottagande av konsumenterna, säger Helena Ahlgren som är varumärkesansvarig på Norrmejerier. Vi visste att hjortronsmaken var både älskad och efterlängtad men lanseringen har ändå överträffat våra förväntningar.

I höst förvaltas det stora intresset med nya reklamfilmer samt en webbtävling på fjäll.se där en årsförbrukning av Fjällyoghurt finns i vinstpotten.

De nya reklamfilmerna är inspelade i Matsdal i Lapplandsfjällen och som huvudrollsinnehavare syns en av Norrmejeriers mjölkbönder, Sten-Erik Eriksson tillsammans med sin son Hugo. Deras alldeles egna fjällkor spelar förstås också en viktig roll i filmerna.

Smaktävlingen på www.fjäll.se pågår till och med 6 oktober, butiksaktiviteter pågår under hela oktober och reklamfilmerna syns i tv från och med 2 september. Filmerna kan ses på www.fjäll.se eller på YouTube http://www.youtube.com/user/NorrmejerierFilm

Vill du provsmaka Fjällyoghurt? Kontakta petra@wenderfalck.com, 0733-67 66 89

För ytterligare information vänligen kontakta:

Helena Ahlgren, varumärkesansvarig

helena.ahlgren@norrmejerier.se

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg norrländsk mjölk på våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till högklassiga mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. Vi har unika varumärken som Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt®, Gainomax® och Norrglimt®. Norrmejerier ägs av ca 580 bönder (varav 466 aktiva mjölkbönder) i Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland, sysselsätter ca 490 årsanställda och omsätter drygt 1,8 miljarder kronor per år.