cheez doodles® deluxe med Västerbottensost - en god nyhet i samarbete med OLW

Västerbottensost® tar plats till helgmyset tillsammans med OLW

Utforska det nya samarbetet på snacksfronten när Sveriges Nationalost® Västerbottensost och OLW går hand i hand för att erbjuda ännu fler läckra cheez doodles® i butikshyllorna. Ambitionen är att det här spännande samarbetet mellan två ikoniska svenska varumärken kommer att glädja både ost- och snackälskare över hela landet.

Genom att kombinera den unika smaken från Västerbottensost med OLWs krispiga cheez doodles® deluxe, lyfter helgmyset till nya höjder.

-cheez doodles® deluxe Västerbottensost® är en extra lyxig ostbåge som vi tror kommer göra succé! När vi tidigare frågat konsumenter om vilken smaksättning de helst av allt vill ha bland vårt deluxe-sortiment så är det Västerbottensost som vunnit. Därför är det extra kul att äntligen få presentera den här nyheten, säger Denise Niemi, Brand Manager på OLW.

Båda företagen har en stark passion för att erbjuda högkvalitativa produkter och enastående smaker till svenska folket. Detta partnerskap blir en naturlig förlängning av den gemensamma ambitionen att göra svenska smakupplevelser ännu godare.

- Samarbetet mellan Västerbottensost och OLW är en riktig fullträff! Det är riktigt goda bågar som arbetats fram och vi hoppas att konsumenterna ska gilla dem lika mycket som oss, säger Lina Jonsson, Product Manager på Norrmejerier.

cheez doodles® deluxe med mild och god smak av Västerbottensost och mild peppar finns i butik från och med den 14 augusti. I cheez doodles® deluxe-familjen finns sedan tidigare smakerna Pecorino och Stilton som nu får sällskap av Sveriges Nationalost® Västerbottensost.

För mer information, kontakta:
      Lina Jonsson, Product Manager Västerbottensost®
      Email: lina.jonsson@norrmejerier.se

Joanna Mossberg, Kommunikationschef Orkla Sverige
      joanna.mossberg@orkla.se, 010-251 29 99

Nationalosten® - En älskad ost för alla tillfällen
      Västerbottensost har en lång och mytomspunnen historia med anor sedan 1872 då mejerskan Ulrika Eleonora Lindström skapade receptet som fortfarande är en väl bevarad hemlighet som bara några få människor känner till. Sedan den dagen har mejerskor och ostmästare fört hantverket vidare. På samma sätt har generationer av ostälskare fört vidare traditionen att njuta av Västerbottensost. Än idag tillverkas Västerbottensost på det lilla mejeriet i Burträsk. Och än idag är Västerbottensost med sin unika smak, en liten men speciell bit av svensk mathistoria.

@vasterbottensost

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 365 lokala bönder varav 290 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt®, Norrgott® och Norrlogisk®. Norrmejerier sysselsätter cirka 440 årsanställda och omsätter ca 2 miljarder kronor per år.