Vill du bli kollega med Daniel - kolla in career.seavus.com

Träffa Daniel - BI-konsult på Seavus

Daniel är BI-konsult och tillhör Seavus Stockholmskontor. Han gillar att jobba med IT då han är en riktig "tekniknörd" som gärna även kodar på fritiden. Lär känna Daniel lite mer i nedan intervju. Vem vet du kanske vill bli hans nya kollega?

Namn: Daniel

Roll: BI-Konsult

Jobbat på Seavus sedan: 2017

Varför jobbar du inom IT?

IT är blandningen av kreativitet och problemlösning. Dessutom är det så mycket nytt som hela tiden händer i IT-världen så är man tekniknörd som jag är det spännande att följa.

Vad är det bästa med att arbeta som konsult?

Att det är fokus på uppdraget och att man utvecklas.

Berätta kort om ditt nuvarande uppdrag?

Mitt nuvarande uppdrag är på ett bolag inom energibranschen där jag ska kartlägga och migrera en integrationsplattform i SSIS till Microsoft Azure. Det mesta kommer att migreras till Logic Apps, men vi kikar även på Datafactory.

Favoritcitat? – berätta varför du valt just det?

”Once you stop learning you start dying”

Jag valde det citatet för att jag tycker att det är viktigt att hela tiden ha inställningen att man aldrig är fullärd. Det finns alltid mer att lära sig. Jag tycker det är kul att få lära mig nya tekniker, nya verktyg etc. och jag tror att det är särskilt viktigt inom IT där det kommer så mycket nytt hela tiden.

Då blir det också en hel del kodning, framförallt i Python. Just nu håller jag på och kikar på TensorFlow och tänker mig att jag ska lära mig det. Utöver det blir det en del dataspel med kompisar.

Nyfiken?

Är du nyfiken på vad Seavus kan erbjuda dig? Kontakta Stefan Tingshammar, på 0735-05 06 70. Vi söker just nu efter fler .Net-utvecklare, Testare samt en Account Manager. Läs mer på career.seavus.com