Träffa Magnus - divisionschef för Development and Architecture på Seavus i Stockholm

Träffa Magnus - divisionschef för Development and Architecture

Magnus Andersson är divisionschef för Development and Architecture (DNA) på Seavus i Stockholm. Han har en bakgrund inom Microsoft-teknologier och har nästan 20 års erfarenhet inom systemutvecklingsområdet. Han strävar alltid efter enkelhet både på en personlig och professionell nivå. Han är en erfaren chef som vill göra sina medarbetare och kunder nöjda. Här får ni möjlighet att lära känna honom lite bättre.

Namn: Magnus Andersson

Ålder: 44

Jobbat på Seavus sedan: 2008

Hur kommer det sig att Seavus har skapat grupperingen Development and Architecture (DNA) med inriktning på AI?

Vi vet att AI kommer att bli väldigt viktigt i framtiden och ser hur vi redan nu kan erbjuda praktiska lösningar till våra kunder. Att inrikta DNA-divisionen mot detta är ett logiskt steg för att tydliggöra vårt erbjudande och att inte fastna kvar i det traditionella tänket runt IT-stöd.

Vilka kunder vänder Seavus sig till framförallt när det gäller AI-lösningar?

Exempel på klockrena kundfall är till exempel där man manuellt utför långrandigt och repetitivt arbete. Att låta en AI-resurs utföra det arbetet och istället låta människorna utveckla affären och vara kreativa kommer att göra alla gladare.

Du är en av föreläsarna på seminariet ”How do you do AI?”, den 26 april. Varför ska man komma och lyssna på det?

Det kommer bli en trevlig kväll helt enkelt. Nej, skämt åsido. Vi kommer prata om varför du ska använda AI för att automatisera dina affärsprocesser. Du kommer även få ta del av strategier för hur du kommer igång med AI och hur du säkrar upp ditt resultat. Vi bjuder på trevligt mingel och dryck.

Vilka olika typer av profiler söker du till din gruppering?

Jag söker framförallt drivna utvecklare med ett stort intresse av AI. Tidigare erfarenhet är naturligtvis fantastiskt att ha men eftersom det här är relativt nytt i praktisk användning så är fokus på att hitta självgående personer som VILL.

För att passa in på Seavus – vad skulle du säga är den viktigaste egenskapen?

Den viktigaste egenskapen är engagemang, viljan att göra sitt yttersta både för kunden och för kollegorna.

Varför ska man jobba på Seavus?

För att det är en internationell koncern med många utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på innovation och kräver mycket men det ger också utdelning för de som vill vara med.

Rent generellt så gillar jag att spela musik (i alla genrer) och att äta gott. För tillfället är jag även otroligt fascinerad av Oculus Rift och de spel och andra produkter som finns till.

Berätta något ingen vet om dig?

Att jag är en grym revolverman. När rådhusklockan slår är jag ostoppbar.

--------------------------------

Vill du komma på vårt event på torsdag, anmäl dig här!

Intresserad av att jobba hos oss? Kontakta Stefan Tingshammar, ansvarig för rekrytering, telefon: 0735-050670.

Se även Seavus Karriärsajt!