Vill du bli kollega med Julieta? Kolla in vår Karriärsajt -  https://career.seavus.com
Vill du bli kollega med Julieta? Kolla in vår Karriärsajt - https://career.seavus.com

Träffa Julieta - kravanalytiker hos Seavus

Julieta är verksamhets- och kravanalytiker på Seavus i Stockholm. Hon tycker att det är kul att jobba i IT-branschen då hon är nyfiken och alltid får lära sig något nytt. Julieta började hos Seavus i augusti. I nedan intervju får du lära känna henne lite bättre.

Namn: Julieta
Roll: Verksamhets- och kravanalytiker
Jobbat på Seavus sedan: augusti 2017

Varför jobbar du inom IT?

För att jag är nyfiken, det finns möjlighet till så mycket variation och massor med intressanta saker man kan göra!

Vad är det bästa med att arbeta som konsult?

Möjligheten till variation lockar. Jag träffar intressanta människor i olika branscher. Jag har möjlighet att använda tidigare kunskaper och lär mig nytt som jag sedan tar med mig till kommande uppdrag.

Berätta kort om ditt nuvarande uppdrag?

Jag har jobbat med ett EU-direktiv/kommande lag för försäkringsbranschen. Det området jag främst arbetat med är att ta fram en process för att säkerställa att de som ansvarar och utför distribution uppfyller de lagkrav som kommer. EU direktivet är ett minimiharmoniseringsdirektiv och ett av syftena är att öka kundskyddet.

Favoritcitat? – berätta varför du valt just det?

"Ett tydligt formulerat problem är till hälften löst". Det är det analys handlar om: att förstå och beskriva det på ett sätt så att man löser det.

Jag umgås med familj och vänner, uppskattar att läsa och reser gärna.

Vill du bli kollega med Julieta?

Läs om våra lediga tjänster på vår Karriärsajt! Just nu söker vi flera medarbetare inom .Net, Test samt en Account Manager till vårt Stockholmskontor. Har du frågor kring Seavus eller tjänsterna, kontakta Stefan Tingshammar, telefon: 0735-05 06 70.