Stellagalan, måndagen den 23 oktober 2023 klockan 17.15 på Fotografiska i Stockholm.

Snart dags för Stellagalan...och de nominerade är....

Snart är det dags för Stellagalan - gastronomiska branschens kanske mest efterlängtade evenemang - i vanlig ordning fortsätter Stellagalan enträget det viktiga arbetet med att lyfta, hylla och uppmärksamma kvinnor i branschen. I år har vi tagit jämlikhet och inkluderandet till en ny nivå och det kommer att genomsyra galan. Stellagalan är en unik möjlighet för er deltagare att nätverka samt få en exklusiv inblick i det senaste från gastronomin och samtidigt umgås under festliga och inspirerande former.

Men Stellagalan är inte enbart en chans att vara med om en viktig branschhändelse, utan också en möjlighet att göra skillnad i en sektor som växer och utvecklas. Vi ser fram emot att välkomna partners med gäster, de nominerade samt press för att med oss dela denna minnesvärda kväll. Redan nu vill vi presentera de nominerade i våra åtta kategorier. Vi hittar representanter från Malmö i Söder till Åre i norr. Alla nominerade är meriterade och erfarna inom sin kategori. Vi säger grattis och välkomna till...

Stellabagare

Ellen Almqvist, Far i hatten, Malmö
Natalie Nilsson, Volare, Visby

Stellashederspris
Vem som blir årets hederspristagare är det ännu bara styrelsen som vet. Pristagaren offentliggörs på Fotografiska av Stellagalans styrelse. Tidigare pristagare av Stellagalans hederspris är bland annat digniteter som Karin Fransson, Cajsa Johansson, Malin Söderström, Katarina Westlund, Christina Möller samt senast Suzanne Wohlin.

För ytterligare frågor eller för att bekräfta er närvaro, kontakta oss på stellagalansmail@gmail.com

Stellagalan är Change innovators med jämställdhet inom gastronomin som mål. Stellagalan har skapat en plattform för samarbete kring detta. Vi synliggör de mest meriterade och ambitiösa kvinnorna och bygger broar mellan mentorer och unga i branschen. Genom att lyfta förebilder har vi inspirerat och stärkt nya generationer. Teamet bakom Stellagalan arrangerar förutom den årliga galan ett forum samt debatter, samtal och möten i olika sammanhang.

Våra partners är Fotografiska, Menigo, Skånemejerier, Provinum, Gårdsfisk, The Wine Agency, The Absolut Company, Werners Gourmetservice, Vinunic, J A Sundqvist, och Visita

-------

Stellagalans arbetsgrupp består av AnnaAntonia Svedberg, Anette Rosvall, Anita Lindström, Ella Nilsson, Ida Ström, Karoline Nordefors och Maja Berthas.