Swecon lanserar app-version av kundportalen mySwecon

Swecon lanserar app-version av kundportalen mySwecon

Nu har app-versionen av Swecons populära kundportal introducerats på marknaden.
– Det känns fantastiskt kul att kunna tillmötesgå denna efterlängtade vidareutveckling av mySwecon och jag hoppas att appen ska bidra till ett ännu högre värdeskapande ute hos våra kunder, säger Pontus Jacobson, produktägare, mySwecon.

mySwecon har stadigt ökat i antalet användare sedan portalen lanserades 2019 och är idag en naturlig del i det dagliga arbetet för många av Swecons kunder. Ett önskemål som har funnits med från kunderna sedan lanseringen har varit en mobilapp för ökad tillgänglighet och en ännu smidigare användarupplevelse.

– Nu när mySwecon blivit en app blir portalen ännu mer tillgänglig för de som inte arbetar vid en dator på daglig basis då man nu med ett enkelt knapptryck kommer åt den från sin telefon, säger Pontus Jacobson.

I mySwecon-appen introduceras ett nytt sätt att navigera mellan de olika sidorna så att användaren inte längre är beroende av menyn för att hoppa mellan till exempel maskindata och reservdelsorder. Från appen nås även Swecons nya e-handel och mySwecon-kunder får därmed tillgång till mer än 300 000 reservdelar direkt i sina telefoner.

I december 2023 lanserade Swecon sin nya e-handel som nås via appen eller direkt på shop.swecon.se

Med appen kommer också pushnotiser till mySwecon. Detta innebär att användaren exempelvis får en push-notis när en e-handelsorder finns tillgänglig för upphämtning eller när det finns ett nytt avtal för signering. Självklart kommer notiserna att kunna hanteras både i appen och i den vanliga webbportalen så att användaren själv kan anpassa de efter sina behov.

En app skapar också möjligheter för nya funktioner och tjänster i mySwecon. Det finns redan ett antal nya funktioner planerade för utveckling framåt men vilka vill inte Pontus Jacobson avslöja än. Som alltid betonar han att det i slutändan är Swecons kunder som styr vilka nya funktioner som utvecklas både i webbportalen och appen.

mySwecon kan användaren nå från dator, surfplatta eller mobiltelefon

– Den som vill lämna feedback eller har tankar kring nya funktioner kan lämna dessa i feedbackformuläret som finns på mySwecons startsida eller genom att kontakta vår support.

Appen finns tillgänglig för nerladdning på Google Play och Apple App Store.