Fyra nya medlemmar i edtechbranschen

Fyra nya medlemmar i edtechbranschen

Branschorganisationen för svensk edtech växer och får ytterligare medlemmar, däribland ett av Sveriges mest internationellt kända utbildningsföretag, två helt nystartade edtechföretag och en växande doldis. Swedish Edtech Industry startade så sent som i januari 2017 och välkomnar nu ytterligare fyra medlemsbolag.

Att intresset hos bolagen är så stort att gå med i branschorganisationen visar på behovet av att samarbeta i ett starkt ekosystem som delar kunskap och där vi kan arbeta branschövergripande med initiativ och förbättringsfrågor, säger Jannie Jeppesen, vd på Swedish Edtech Industry. Vi är en förhållandevis ung bransch och när vi nu etablerat oss har vi för första gången ett forum för samverkan där ökad kvalitet och effektivisering står i fokus. Det digitala ekosystemet är komplext och det finns flera områden där vi måste samverka, i det digitala ekosystemet är ingen en ö. Vi har redan startat flera branschövergripande initiativ för att förbättra och nu får vi fortsatt kraft, när vi 2019 drar igång en större satsning på kvalitetsarbetet. Jag ser intresset för medlemskap som en signal på att man vill vara med och bidra till det arbetet, säger Jannie Jeppesen, vd för föreningen.

Education First (EF) är en svenskgrundad internationell koncern som är både utbildningsanordnare men även investerar i och levererar edtechlösningar, i Sverige EF Class

Hej Syv! är endigital resurs för skolor för att utveckla och arbeta med studie- och yrkesvägledning. Allt material är kopplat till läroplan och allmänna råd om studie- och yrkesvägledning.

Learn2esport är en plattform för planering och genomförande av undervisning av e-sportprofil på gymnasiet.

Quiculum levererar ett system för kunskapshantering och administration för förskola, skola och vuxenutbildning.

Edtech: Står för Educational Technology. Branschen omfattas av en bredd av tjänster och produkter såsom läromedel, lärresurser, provverktyg, lärplattformar, administrativa system, hårdvara, nätverk, kommunikationslösningar och kompetens.