Fyra nya medlemmar inom livslångt lärande i branschorganisation

Fyra nya medlemmar inom livslångt lärande i branschorganisation

Branschorganisationen för utbildningsteknologi, Swedish Edtech Industry, välkomnar fyra nya medlemmar inom ett stort fält: en förskoleapp, affärsutbildning, hotellkurser och tjänst för kreativt skrivande.

Sverige är ledande i att använda och utveckla den digitala teknologi som möjliggör och stärker det livslånga lärandet och oss som kunskapsnation.

Det är Swedish Edtech:s vision 2024 som innebär att den drygt fyra år gamla branschorganisationen nu har vidgat fokus och även välkomnar edtechföretag som vänder sig direkt till konsument och näringsliv. Ett naturligt steg att ta, eftersom det livslånga lärandets betydelse och behovet av kompetensomställning har ökat dramatiskt under pandemin. Spännvidden hos de nya medlemmarna är ett bra exempel på att lärande måste ske på alla nivåer för att klara vår samhällsutmaning att möta kompetensförsörjningen och det livslånga lärandet.

Det menar Jannie Jeppesen, vd för Swedish Edtech Industry, och välkomnar nya medlemmar i branschorganisationen. Vi måste samarbeta i ett starkt ekosystem som delar kunskap och där vi kan arbeta branschövergripande med olika gemensamma initiativ, säkerställa en fri och sund marknad för fortsatt utveckling, innovation och tillväxt. Allt till gagn för det livslånga lärandet och Sverige som kunskapsnation, avslutar hon.

"Vi precis som Swedish Edtech Industry tror vi på en fri och sund marknad när det gäller edtech och vi vill så klart vara med och stötta detta!" - Johan Ekman, VD Bayou AB.

“Som medlemmar i Swedish Edtech kan vi bidra till det livslånga lärandet på riktigt, en av anledningarna till att vi valt att gå med. Tillsammans kan vi möta samhällsutmaningar relaterat till ökat kompetensbehov och dela med oss av vår kunskap och erfarenheter. Vi ser fram emot intressanta dialoger och att kunna dra vårt strå till stacken för att skapa de drivkrafter som krävs för att möta utmaningarna idag och imorgon!” - Malin Svensson, Country Manager Nordic, ThePowerMBA

ThePowerMBA: erbjuder olika program för fortbildning digitalt, en global och digital business school som nu etablerar sig i Norden för att öka tillgången till fortbildning och stärka det livslånga lärandet

Tyra (Bayou AB): förskoleappen som effektiviserar dagliga rutiner och hanterar kommunikation

Baobabooks: kurser för kreativt skrivande och illustration