Tio nya medlemmar till branschorganisationen för edtech

Tio nya medlemmar till branschorganisationen för edtech

Branschorganisationen för utbildningsteknologi, Swedish Edtech Industry, välkomnar nu hela tio nya medlemmar som levererar tjänster för hela det livslånga lärandet.

De nya medlemmarna visar bredden och mångfalden i svensk edtech, med allt från digitala lärmiljöer för tandvårdspersonal, en utbildningsplattform för svenska industriföretag, fortbildning för digitala kreativa yrken till specialpedagogiska lärplattformar, marknadsplatser för skolor, infrastrukturlösningar och AI-driven språkinlärning för barn.

Sverige är ledande i att använda och utveckla den digitala teknologi som möjliggör och stärker det livslånga lärandet och oss som kunskapsnation.

Det är Swedish Edtech:s vision 2024 som innebär att den drygt fyra år gamla branschorganisationen nu har vidgat fokus och även välkomnar edtechföretag som vänder sig direkt till konsument och näringsliv. Ett naturligt steg att ta, eftersom det livslånga lärandets betydelse och behovet av kompetensomställning har ökat dramatiskt under pandemin.

- Lärande måste ske för alla, överallt, om vi ska klara vår samhällsutmaning att möta kompetensförsörjningen.

Det menar Jannie Jeppesen, vd för Swedish Edtech Industry, och hon tycker också att det stora intresset att gå med i branschorganisationen visar på behovet av att samarbeta i ett starkt ekosystem som delar kunskap och där vi kan arbeta branschövergripande med olika gemensamma initiativ, säkerställa en fri och sund marknad för fortsatt utveckling, innovation och tillväxt. Allt till gagn för det livslånga lärandet och Sverige som kunskapsnation, avslutar hon.

”Som svensk branschorganisation har SEI unika möjligheter att stärka medlemmarnas marknadspositioner både internationellt och lokalt genom ökad branschsamverkan, aktiv omvärldsanalys, och genom att synliggöra de värden edtech skapar inom skolan, akademin, och på arbetsmarknaden” - Ronald Bernette, vd Collegial

"Vi på Astrid är glada att vara en del av Swedish Edtech Industry! Då Edtech är en av de snabbast växande sektorerna i världen, tycker vi att det är oerhört viktigt att verka för att svenska bolag ligger i absolut framkant inom både utbildning och innovation." Andreas Kullberg, vd Astrid Education

”Vi är stora framtidsoptimister. Precis på samma sätt som Swedish Edtech Industry. Därför är det naturligt för oss att ingå i deras gemenskap."- Mattias Karlsson Sjöberg, vd Moderskeppet

Astrid Education: Astrid hjälper barn att lära sig läsa och prata engelska och kombinerar meningsfullt berättande med en engagerande AI-driven inlärningsresa

Cisco hård- och mjukvaruföretag som bland annat erbjuder wifi-lyftet för skolor.

Clinicproduction International erbjuder en digital lärmiljö för tandvårdspersonal.

Collegial är en digital lärplattform för företag som vill kompetensutveckla sina medarbetare.

Esybee en lärplattform som stöttar de specialpedagogiska processerna

Friendbase, en community-plattform för unga.

Pixondu (Moderskeppet): Moderskeppet ger Sveriges kreativa nya digitala färdigheter med sitt bibliotek av hundratals onlinekurser.

School Parrot en plattform och marknadsplats för att söka efter skolor och utbildningar, skapa och läsa omdömen om dem

Skolmedia erbjuder strömmande film för skolor och kommuner och är en medieplattform för AV-centraler

Skolstil Skrivprogram med talande tangentbord